År 2013 - Del 1

År 2013 är nu över och det har varit ett av de hittils bästa åren i mitt liv! Tänkte skriva en liten sammanfattning om året som gått och börjar här med de fyra första månaderna!
 
Under början av året mådde jag inte särskilt bra. Inget jag ville skulle synas på utsidan, men på insidan var det mesta svart och jobbigt. Ångesten över att jag inte fick träna var svår och hela familjen tog skada. Dock fanns det ljusa stunder i mörkret och det är dem man får komma ihåg! Januari var en kall månad om jag minns rätt och snön la sig som ett vitt täcke över marken.
 
 
Jag valde att ta det svåraste beslut jag någonsin tagit nämligen att sluta med ridningen. Något jag idag vet var rätt beslut att ta även om ridningen och framförallt Simba alltid kommer ha en speciell plast i mitt hjärta! En gång hästtjej, alltid hästtjej!
 
 
Jag pysslade även ihop min lilla minnesburk, kommer ni ihåg?Om inte läs här! Ärligt talat så har jag det senaste halvåret inte alls varit duktig på att skriva ner mina minnen, men måste ändå sätta mig ner någon dag och läsa igenom de lapparna som finns där i!
 
 
Sedan kom februari och kylan stannade kvar liksom monstret inne i huvudet mitt. Jag var fast i träsket och ville därifrån men vågade inte ta fighten. Jag fick ha på mig ett 24-timmars EKG och för första gången vågade jag gå ut lite mer detaljerat på bloggen att allt inte stod rätt till med min hälsa. Att det var tal om Anorexi var inget jag skrev då det inte var något jag ville inse och acceptera vid den tidpunkten, men jag började i alla fall öppna upp mig något. Inlägget hittar ni här!
 
Byxorna på bilden var vid tidpunkten lite löst-sittande,
men idag är de slängda då jag verkligen inte får på mig dem längre ;)
Lite mysiga stunder med familjen och vänner bjöd även februari månad på. Ett besök i bowlinghallen och på tropikariet i Helsingborg gjorde vardagen lite roligare.
 
 
 
Sedan blev jag ju dessutom 17år på alla hjärtans dag och två underbara middagar med fina vänner anordnades! Jag skrev även en liten lista på saker jag måste göra innan jag dör och en punkt kan jag redan stryka då det var att jag skulle åka skidor på riktigt! Något jag nu har gjort! Vill ni kika in resten av listan klicka här!
 
Efter februari kommer mars månad och den inleddes med ett prov i fysik! Sedan fick jag och mina klasskamrater känna på hur det är att spela teater. Vi hade länge övat och den 6:e mars körde vi vår förställning av Othello. Jag älskade att stå där uppe på scenen och vara en helt annan person för ett tag och att jag fick bli omvandlad till en kille gav bara ett plus i kanten!
 
 
Mars månad rullade på och det forsatte att vara kallt. Att gå natur betyder en hel del skolarbete så många timmar gick självklart åt plugg. När påsklovet kom var jag därför mer än glad! Jag uppmanade er alla att utmana er själva litegrann och det inlägget kan ni läsa här!
 
Trots att jag utåt ville att allt skulle se bra ut mådde jag fortfarande väldigt dåligt och det kändes som att det behövde ske ett mirakel för att jag skulle kunna bli fri från den hemska sjukdom jag fastnat i.
 
Miraklet kom i April månad i form av Multifamily! Familjeterapi för familjer drabbade av anorexi. Något jag absolut inte ville gå på men som visade sig vara det bästa jag någonsin gjort! Äntligen vågade jag ta steget mot ett friskt liv och såg för första gången på väldigt länge ljuset! Jag fick även genom multifamily träffa och lära känna helt underbara personer!
 
 
 
Jag kunde acceptera att jag var sjuk och vågade gå ut och prata om det hela. Jag skrev ett långt inlägg som ni kan (om ni orkar) läsa här där jag skriver allt möjligt, mina tankar och känslor om de hemska sjukdom jag länge hade plågats av. Jag blev med tiden allt gladare och livet blev så mycket bättre och roligare!
 
Jag började även i april att följa Vampire Diaries, vilket måste vara en av världens absolut bästa serier och sista april fick jag helt plötsligt för mig att jag skulle klippa håret kort och det var precis vad jag gjorde!
 
Sådär, det var första delen av mitt 2013. De andra hoppas jag kommer inom kort!
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0