Blåsväder

Hej och hå vilket blåsväder vi har idag! Det första jag gjorde när jag kom hem innan var att borsta igenom mitt extremt tillrufsade hår! Ja och hoppa i myskläderna såklart! Åh.. vi som hade planerat att grilla ikväll, det är det ju inte längre tal om i det här vädret (suck). Aja, det får väl bli den gamla hederliga stekpannan eller ugnen istället.
 
Ja hur gick det nu på BUP i förmiddags? Mycket bra kan jag tala om! Jag hade ännu en gång denna nya men härliga känsla av att faktiskt vilja vara där och inte känslan av att vilja lägga benen på ryggen och springa därifrån! Tidigare har jag avskytt min sjuksköterska, men nu när det där monstret inte har så mycket att säga till om längre så har jag ändrat uppfattning och hon börjar så smått att växa i mina ögon!
 
Och vad visade värdena då? Har allt kämpande denna veckan gett något resultat? Jag kan stolt berätta att vågen visade på +8hg!!! Åh ännu ett underbart steg i rätt riktning, nu jäklar är jag på gång! ;D Mina andra värden hade det inte hänt något med dock. Puls, blodtryck och temperatur är alltså tyvärr fortfarande väldigt lågt...Men kroppen kan ju inte göra allt på en gång eller hur? Som jag skrev i det här inlägget så fokuserar kroppen ibland på olika saker. Vissa har svårt att gå upp i vikt då deras ämnesomsättning kommer igång och kroppen då använder energin till att tex få upp kroppstemperaturen och höja pulsen etc, men för mig är det alltså tvärtom. Min ämnesomsättning har inte riktigt kommit igång än utan min kropp lägger just nu allt fokus på att få upp vikten. Men min sjuksköterska är inte orolig utan menar att det andra kommer så småningom, kroppen är ju faktiskt otrolig på att återhämta sig vilket är bra det!
 
Nu ska jag fortsätta att njuta av denna helg som jag och en vän inledde med en mysig fika från Espresso House! Det blev en otroligt god scones och en stor chai latte som fick göra mig lite fattigare, men det var så värt det! Jag måste bara tillägga att jag förmodligen inte hade köpt detta för någon vecka sedan och om jag mot all förmodan hade gjort det hade jag inte kunnat njuta av det som jag gjorde idag!
 
Med det avslutar jag detta inlägg och önskar er en skön fredagkväll! =)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0