År 2013 - Del 2

Här kommer andra delen av året som gått!
 
Så var var vi?? Just det ja, maj månad! Ja maj månad var en bra månad! Jag fortsatte kämpa för en frisk kropp och ett friskt liv! Vid mina hälsokontroller visade vågen oftast, om inte alltid, att jag ökat i vikt och inget kunde göra mig gladare! Jag hade bestämt mig för att bli frisk och ville bli det så fort som möjligt. Jag fortsatte träffa mina underbara multivänner och tillsammans peppade vi varandra!
 
 
Våren hade äntligen kommit på riktigt och luften doftade så gott av alla blommande träd! Sista månaden innan skolavslutningen betydde mycket läxor, inlämningar och en del prov, men det lyckades jag ta mig igenom!
 
 
Jag fick även känna mig riktigt stolt då Matilda tog hem vinsten i kalvinknatet, jag och Linnea tog ett steg in i vuxenlivet då vi tog tag i det här med bilkörning och gick på handledarutbildningen för att få ett körkortsbevis och jag vågade utmana mig själv med en del mysiga fikastunder!
 
 
 
 
 
 
 
Sedan kom juni månad och alltså ett efterlängtat sommarlov! Men innan jag och mina klasskamrater tog lov hade vi en underbar dag där vi vandrade vid Hovs Hallar. Vi fick se vackra utsikter och hade soligt sommarväder!

 
Lovet inledde jag med att träffa en hel del av mina underbara vänner! Jag njöt av att vara ledig och satte mig för första gången bakom ratten!
 
 
 
 
 
 
Sedan kom dagen jag så länge hade väntat på! Den 19 juni vägde jag 50kg och var därmed normalviktig och fick börja träna så smått. Dagen efter tog jag första joggingturen på 225 dagar och lyckan var total! Midsommar firade jag med vänner och jag och Jessie gjorde mycket fina kransar tillsammans att ha i håret!
 
 
 
 
 
Sedan var nästan juni till ända och jag och familjen åkte till Kreta i två veckor för sol och bad! Efter mycket om och men fick jag stängt resväskan och vi kunde åka! Vi hade det bra trots att en mycket trotsig Matilda gjorde oss irriterade mer än en gång!
 
 
 
 
 
 
 
Vi var på Kreta in i Juli månad och när vi kom hem väntade en massa jobb för min del! Men att träffa några vänner hann jag som tur var med! En trip till Helsingborgfestivalen blev det också, jag hittade receptet på mina mellanmålsmuffins som jag hunnit baka många satser av sen dess och bokade även ännu en resa!
 
 
 
Ja en andra resa blev det i somras för den 30:e juni åkte jag och Felicia iväg till Spanien en vecka!! En resa jag aldrig kommer glömma för gud vad roligt vi hade! Felicia som för övrigt har blivit min allra bästa vän sedan vi träffades i april! Finns nog ingen som känner mig så bra som hon gör, om man inte räknar med familjen såklart!
 
 
 
 
När vi kom hem var det redan augusti, jag jobbade ändå tills skolan började och jag inledde mitt andra år på gymnasiet. Jag började även att gymma på friskis och träningen började komma in allt mer i min vardag. Inte som tidigare utan jag tränade för att jag tyckte det var kul och inte för att det var ett måste eller för att stilla på ångesten. Förutom skolan och träning lyckades jag få in lite andra trevligheter i vardagen och jag njöt av den sista sommarvärmen!
 
 
 
Sådär, det var den andra delen av år 2013!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0