Tack för den här veckan...

Nu var man alltså hemma igen! Eller det har jag i och försäg varit ett rätt bra tag, men jag har inte tagit mig tid till att titta in här förrän nu. Igår var en riktigt härlig dag då vi hade näst intill sommarväder och då jag fick träffa väldigt många nya och trevliga människor!
 
Något sommarväder har vi däremot inte haft idag. Sorgligt nog tror jag att gårdagen var detta årets sista riktigt varma dag. Efter att ha sjungt för födelsedagsbarnet, ätit frukost, tagit en liten promenad med Molly (Felicias gudomligt söta lilla hund) och kramats en sista gång satte jag mig på bussen strax efter tolv och påbörjade min resa hemåt. Historiaboken skulle vara mitt tidsfördriv under färden hem, men på tåget fick jag ge upp det då jag hela tiden fick läsa samma rad fem gånger innan jag kunde gå vidare på grund av att mina ögon envisades med att falla igen. Att historia dessutom är sååå tråkigt gjorde mig självklart inte piggare direkt! 
 
På väg hem hoppade jag, något mer utvilad, av bussen vid jobbet för att jobba en timme på kontoret och sedan kom mamma med bilen så att jag fick passa på att köra lite. Det var hela två veckor sedan sist och jag känner att jag inte alls hinner sitta bakom ratten så mycket som jag hade velat. Bra gick det i alla fall och jag fick faktiskt göra min första omkörning!
 
Sedan har jag hunnit göra lite matte och lite historia. Jag har med familjen samt mormor och morfar ätit en riktigt god köttgryta som hade fått puttra till sig i några timmar så att kötet föll sönder i munnen och som pricken över i:et blev det äppelkaka till efterrätt gjord av äpplen från trädgården! Kände att menyn passade in väldigt bra på denna lite höstiga dag! 
 
Jag har även varit ute på en skön löptur. Det är hemskt vad snabbt det blir mörkt nu på kvällarna så det fick bli att ta på sig reflexvästen. Under min tur njöt jag i fulla drag och på väg hemåt kände både jag och mina ben att vi ville springa längre och då gjorde vi så.
 
Nu säger jag godnatt och tack för den här veckan! Sov så gott! Puss och kram <3
 
En av presenterna som Felicia fick av mig som nu sitter på hennes vägg!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0