Som en gris...

Hej på er mina kära läsare!

Idag är det onsdag, men det dröjer inte många timmar innan det är torsdag! Visst går veckorna i en väldig fart! Idag har jag haft min långa dag i skolan och hunnit med både ett styrkepass under håltimmen (där fokus låg på axlar) och ett konditionspass (i form av IWpuls) efter skolan på gymmet och nu sitter jag här i bussen och eftersvettas som en gris! Gav ifrån mig en mindre suck när jag steg på bussen och möttes av en sådär 25 grader! Men men, får väl försöka fläkta mig själv så mycket det går! På tal om att svettas så skrev jag ju för ett tag sen att jag svettas som aldrig förr (när jag tränar då såklart) och läste faktiskt att det inte bara är konditionen man förbättrar och musklerna som blir starkare när man tränar! Svettförmågan förbättras också! Så ju mer vältränad man är ju mer svettas man och svetten hjälper oss att hålla en bra kroppstemperatur och höjer vår prestationsförmåga! Så trots att det är rätt äckligt är det bra att svettas mycket! 

Nu är jag snart halvvägs hemma och en skön kväll väntar utan en massa läxor! Läxorna kommer och går i vågor och just nu är det väldigt lugnt vilket jag absolut inte klagar över! 

Det var allt som jag hade på mitt hjärta för tillfället! Ta hand om er! 
Puss och kram <3

Ja här sitter jag, "svettgrisen"



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0