En lugn eftermiddag med skratt och snoppar....

Hej på er!
 
Har varit väldigt mycket piggare idag än igår, men känner mig inte helt hundra än så har tagit det lugnt nu här hemma under eftermiddagen! Som jag tidigare skrev är detta en Matildavecka vi har framför oss och när hon tidigare kom hem från fritids och kastade sig i mina armar insåg jag hur mycket jag har saknat henne! När en vecka har gått brukar det dock vara rätt skönt att hon åker iväg hem till Henrik, (mammas gamla sambo) där hon bor varannan vecka, så att man får ha lite lugn och ro här hemma! Innan ropade hon på mig och då skulle hon stolt visa att hon kunde koppla en elektrisk krets med sladdar, citroner och allt vad det var. Hon älskar att hålla på att experimentera och jag antar att det kan bero på att hon har en mamma som är natur/teknik utvecklare och två systrar som läser naturvetenskap på gymnasiet. Hm, jag undrar vilken linje hon kommer läsa....
 
Haha innan fick hon mig att skratta då hon visade mig en "kom ihåg lapp" som hon gjort till mamma. Hon hade gjort den lite finare genom att rita på den och det hon hade ritat var inget mindre än en snopp! Hon kunde väldigt detaljerat berätta vad alla små detaljer på bilden var, men när jag frågade vad det var som "droppade" från snoppen sa hon att det var bajs! Jag bara, kommer det bajs från snoppen??!!!! Efter mycket om och men kom vi fram till att det nog inte var bajs utan ollonet hon hade ritat! Hehe man undrar ju vad de lär dem i skolan ibland! ;)
 
Okej, vi kanske har pratat nog om snoppar för idag eller vad säger ni? Nu ska jag ta och krypa ner i sängen med Matilda för att läsa Harry Potter! Ha en bra kväll och lägg er i tid så att ni får sova ordentligt!
Puss och kram <3
 
 
En bild på min fjantiga lillasyster i våras!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0