Man lär sig av sina misstag...

Jag är så himlans arg på mig själv! Varför kanske ni undrar? Jo jag stuckade ju min fot någon gång i söndags och har haft ont i den lite från och till. Igår kändes det mycket bättre och på idrotten när jag sprang lite lätt kändes den inget alls! Igårkväll fick jag ett så otroligt starkt sug efter att springa, sprang ju senast i lördags, och tänkte att "Ja men det ska väl inte vara några problem, det gick ju hur bra som helst på idrotten?" Hmm.. efter halva rundan var smärtan mer än påtaglig, men jag var ju tvungen att ta mig hem. Så det var bara att bita ihop och fortsätta. Gud vad jag är korkad!! Idag har jag haft mycket ondare än de senaste dagarna och jag har förmodligen förlängt läktiden en hel del. :( Varför kunde jag inte varit förnuftig och väntat med den löpturen?
Ja, man lär ju sig av sina misstag och förhoppningsvis är detta något jag inte kommer att göra om! Nej nu ska jag sluta gnälla, för inte blir det bättre av det!
 
För tillfället sitter jag i soffan framför kaminen insvept i en filt, jag har tänt ljus och gör skolarbete. Det blir inte lika tråkigt när man gör det mysigt och bekvämt för sig! ;) Ett bra tips när man pluggar en längre tid är att belöna sig själv lite då och då. T.ex. så brukar jag tänka att när jag skrivit det stycket, gjort de talen eller läst de sidorna tar jag fem minuter till att t.ex läsa bloggar, kolla facebook eller varför inte gå in och skriva ett inlägg här? ;) Det gäller bara att man håller sig till de ca fem minutrarna, annars vet jag av erfarenhet att man inte får så mycket gjort ;) Något jag också brukar göra om jag har tid är att ta en löptur eller promenad någonstans mitt i pluggandet. För mig fungerar det jättebra då jag tänker bättre när jag får vara ute och röra på mig :)
 
 
Mysigt =)
 
 
Okej jag ska vara ärlig, dessa fem minutrarna har varit över för länge sedan så nu måste jag hämta matteboken!
 
Hejsvejs! =)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0