Goda nyheter....

Godmorgon allesammans!
 
Idag är det måndag och jag har en lite tuffare vecka som väntar med två prov och en och annan inlämning, men inte behöver veckan bli tråkig för det! Varför inte inleda den med goda nyheter tänkte jag? Jag läste nämligen för någon dag sedan (och jag är förmodligen inte den enda) att forskare har gjort framsteg med sjukdomen anorexi, en sjukdom som jag ju är väldigt bekant med. Forskare har länge vetat om att genetiska faktorer kan vara en av orsakerna till att man drabbas av anorexi och har nu hittat en gemensam faktor hos många drabbade. Det handlar om en genvariant som påverkar kroppens bearbetning av kolestrol som verkar vara vanligare bland personer med sjukdomen. Jag tycker att detta är väldigt bra då man kan börja titta efter läkemedel när man har hittat problemet och förstått den biologiska variationen! Anorexi är en psykisk sjukdom som även påverkar en negativt fysisk och finns det möjlighet att få fram medicin som kan förhindra att personer drabbas av detta är det helt klart guld värt!
 
Nu är det dags att ta tag i den här dagen hörni! Ha det fint! Puss och kram <3
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0