The Fox...

Är det skönt eller är det skönt att ha lov? Åh, bara vetskapen om att jag inte behöver åka till skolan på en hel vecka gör mig glad ända in i själen! Jag tycker inte att det är hemskt att vara i skolan, inte alls faktiskt, men man behöver dessa lov att få andas ut på! Sedan kanske ni tänker vad sjutton jag gör uppe nu om jag har lov, men ni känner väl mig vid det här laget!
 
Jag blev precis lite smått överraskad då jag gick upp och fick se min lillasyster stå framför datorn där hon och sjöng och dansade till The Fox! Trodde faktiskt inte att hon hade hört den låten, men det visade sig att hon kan den bättre än jag hehe! När hon sedan berättade att hon sökt och hittat den på youtube blev jag om möjligt ännu mer förvånad, min lillasyster börjar verkligen växa upp! Jag kan inte hjälpa det men ser henne fortfarande som den lilla oskyldiga, söta och ganska ovetande syster hon alltid har varit, men tydligen är det dags att ändra uppfattning. Hon är fortfarande oskyldig (hoppas jag!) och oftast söt (inte när hon är på sitt hemskaste humör dock), men hon vet definitvit mer än vad man tror!
 
Idag ska jag och mamma följa med henne när hon ska på fotbollsträning i Glumslöv i samarbete med Coerver Coaching. Coerver ® Coaching är ett globalt utbildningsprogram inom fotbollen, grundat av Wiel Coerver och är en metod för att utveckla individuell skicklighet inom sporten. Målet coerver har äratt:
  • Utveckla skickliga, självsäkra och kreativa spelare
  • Göra fotboll roligt att träna och spela
  • Lära spelarna att uppträda sportsligt och respektera andra
  • Uppskatta vinst, men inte högre än karaktär och insats
Okej jag ska erkänna, jag kollade upp detta på internet just nu, men nu vet jag vad Matilda gör på de där träningarna och det verkar ju riktigt bra! Jag har bara hört positiva kommentarer från mamma så jag vet att det ska vara väldigt bra och det kan vara kul att få vara med och se! Matilda är väldigt duktig på fotboll och jag är helt övertygad om att om hon fortsätter att tycka fotboll är kul och väljer att satsa på sporten kommer hon gå långt! Jag har spelat fotboll i ganska många år faktiskt men valde i sjätte klass, eller var det kanske sjunde, att sluta då gnistan inte längre fanns där av olika skäl samt att hästarna tog så mycket tid av min vardag. Men så duktig som Matilda är vid åtta års ålder var jag inte på långa vägar! Vi snackar vristskott med både höger och vänster som är minst lika bra som de jag sköt vid kanske 12års ålder och då har jag inte nämt hennes teknik! När jag var åtta år behärskade jag nog inte en enda fint, men hon fintar nästan som att det skulle vara den enklaste sak i världen. I alla fall, det ska bli kul att se vad de får hitta på på träningen idag!
 
Efter att vi har varit där ska vi hitta något ställe att äta för att sedan åka vidare till Lund. Katarina som jag träffade på BUP i Hbg har ju börjat arbeta där och därför träffar jag bara skolsyster då och då för att kolla att alla värden är som de ska. Men vi tänkte att det ändå kan vara kul att träffa Katarina någon gång och varför inte passa på när man har lov?
 
Sådär, nu har ni fått ta del av min dag i stora drag! Nu ska jag borta tänderna, ta en promenad tror jag och sedan vänta på att mamma och Matilda ska hämta upp mig innan vi far iväg!
Ha en bra dag allihopa! Puss och kram <3
 
Redan som liten var det kul med fotboll!
 
Fotbollsglädje!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0