Sång, fula byxor och ett friskhetstecken....

Matten check och franskan check! Idag när jag gick ut från aulan, efter att ha suttit fyra timmar och räknat (med en lunchpaus såklart) hade jag sådan lust att bara hoppa rundor och jubla! Så skön känsla så ni anar inte. Trots att det är långt ifrån över känner jag mig nu friare och lättare än på länge! Franskan igår behöver vi inte prata om, men matten idag kändes helt okej! Delen innan lunch kändes väl sisodär. Då fick man inte ha någon räknare till hjälp och jag är väl inte den starkaste på huvudräkning om vi säger så. Men den delen vi skrev efter lunch kändes väldigt mycket bättre och jag lämnade skrivningen med vetskapen om att jag hade gjort mitt allra bästa. Dock vet jag att jag har gjort något slarvfel här och var, min speciallitet hm...Men det är väl bara mänskligt eller hur?
På eftermiddagen lyxade jag till det med att köpa med mig fika från espresso house, jag har även varit och handlat med mamsen och lillsyrran i mina fruktansvärt fula, men oerhört sköna haremsbyxor, mumsat i mig tacos och varit ute med hunden på en promenad. Idag var en sådan kväll då jag kände att jag behövde få brista ut i sång och vad passar bättre än att göra det under en härlig liten promenad? Nej jag menar det! Så hela rundan gick jag och sjöng för full hals och ni som har hört mig sjunga vet att det kan höras lång väg. Men det är charmen med att bo i en liten by, man bryr sig liksom inte om någon skulle höra ens lite krassliga stämma eller se en i riktigt fula kläder etc. Jag tyckte dock lite synd om hunden min. Det är tur att han inte hör lika bra nu som förr!
Jag vet inte om jag vågar skriva det men jag har faktiskt suttit två timmar denna kväll och skrivit ett svenskaarbete som jag fick en impuls att göra. Den handlade om våra svenska dialekter, vilket jag redan gör ett grupparbete om för tillfället, men fick lust att göra en individuell inlämningsuppgift också. Jag bestämde mig för att skriva den som ett blogginlägg vilket ju passar mig rätt så bra ;) Att sitta och göra extra skolarbete ses kanske inte som så friskt (jag lovar att jag gjorde det på min fria vilja) men bara att kunna sitta med ett arbete i två timmar bara sådär är ett riktigt framsteg för mig! Hemma kunde jag aldrig sitta still så länge i sträck förut. Då hade jag ständigt koll på klockan så att jag inte satt orörlig allt för länge. Och det är verkligen inte särkilt friskt om ni frågar mig idag!
 
Nu ser jag att klockan har tickat iväg men jag har inte sett något av Vampire Diaries idag så jag ska gå ner och göra mig något att stoppa i magen och sen lägga mig och se ett avsnitt!
Puss och kram på er! <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0