Ett litet tips....

Att säga att jag inte var orolig imorse inför det kommande provet hade varit att ljuga, för det var jag. Men i bussen på vägen till skolan fick jag ett tecken från ovan! Jag satt och spelade Candy Crush (att sitta med fysikboken hade bara gjort mig stressad) och precis då bussen stannade vid hållplatsen där jag skulle gå av drog jag på måfå mitt sista drag och klarade en bana som jag länge varit fast på! Jag kände då att jag hade turen på min sida och visste att jag skulle ta mig igenom provet bra! Så med huvudet högt gick jag med väldigt självsäkra steg in i aulan satte mig ner och skrev det där fruktade provet och vet ni vad? Det kändes riktigt bra efteråt, jag blev till och med klar 30-40min innan vi fick gå och de som känner mig vet att jag brukar sitta in i det sista! Jag tror att mycket berodde på min självsäkerhet och att jag verkligen trodde på mig själv när jag satt där. Om jag inte hade känt så hade jag definitivt fått panik när jag stötte på de lite klurigare uppgifterna, men nu tog jag det lugnt läste igenom dem igen och lyckades i alla fall försöka att lösa dem. Man kan aldrig veta hur det har gått efter att ha skrivit ett prov, men en känsla har man för det mesta och min känsla idag var en bra sådan. Sedan är det inte alltid att känslan stämmer tyvärr, men för tillfället mår jag hur bra som helst! Dagen slutade inte bra där. På engelskan blev vi bjudna på glass och pricken över i:et var dessutom att jag fick reda på mitt slutbetyg i matte vilket gjorde mig allt annat än besviken.
 
Nu ska jag ta mig en liten promenad i den härliga kvällssolen, men innan det vill jag ge er alla ett tips! Inför prov och redovisningar med mera så säg till er själva; "Detta kommer gå bra! Jag kan det här!" Detta är något jag tänker börja med för tro mig, om man tror på sig själv och tänker positivt så kommer det gå så mycket bättre än om man inte gör det! Ha en fin kväll! Puss och kram<3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0