Exploderande smaker.....

Idag har vädret inte varit sådär soligt och varmt som de senaste dagarna så det har inte blivit någon solning för min del. Jag har ganska så svårt att få färg och bränner mig väldigt lätt så jag vill försöka få en bra grundbränna nu innan Kreta och vi får därför hoppas på soliga dagar framöver!
 
På grund av det molniga och lite blåsiga vädret satt jag med jeans och jacka på bussen då jag strax efter tio var på väg in till Ängelholm. Jag och en vän hade bestämt oss för att kika runt i lite affärer och äta lunch innan hon åkte vidare till Danmark och jag själv tog bussen hem igen. När våra magar talade om för oss att det var lunchdags tog vi beslutet att pröva något ingen av oss ätit innan och vi hamnade därför på den rätt så nyöppnade indiska restaurangen i stan. Efter första tuggan brann det i munnarna på oss, men det var ändå väldigt gott! Det var inte så strakt så att smaklökarna blev bedövade, utan vi kände tydligt av alla de smaker som exploderade i munnen. Det var väldigt gott och vi insåg att vi kommer behöva besöka den restaurangen fler gånger då det var många maträtter som verkade lovande!
 
 
 
 
Jag kom inte hem tomhänt från stan då jag fyndade en super söt blus/linne till min lillasyster för 20kr på nya torg där det var bakluckeloppis och även födelsedagspresent till min kära mor.
 
Nu stinker mina fingrar av vitlök eftersom att jag precis har stått och gjort tzatziki till ikväll då vi får gäster på middag! Ha en fortsatt fin kväll allesammans!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0