Blir man smart av fisk?

 
Vid klockan sju imorse trampade jag iväg på min cykel mot jobbet. Det var riktigt skönt och ett bättre sätt att piggna till på får man leta efter! Men man måste börja lite lagom så vid halv tre då jag slutade kom mamma och hämtade mig med bilen. Jag har därefter spenderat en del tid i köket då jag har förberett matsäck till imorgon samt lagat en god fiskgryta till kvällsmat. Åh jag älskar verkligen fisk! Det sägs ju att man blir smartare av fisk och jag har hört att det delvis stämmer. Någon sa till mig en gång att äter man fisk så hjälper det en att bli så smart man kan bli. Så man blir alltså smart men inte smartare....okej det där lät lite konstigt måste jag medge. När jag hörde det tänkte jag i alla fall såhär att man har en "smarthetsgräns" och äter man fisk så kommer man fortare till den gränsen, men gränsen i sig kan man däremot inte påverka. Sen om det stämmer har jag ingen aning om! Fisk ska ju innehålla en massa nyttigheter så det kan ju vara en möjlig anledning eller så kanske det bara är en myt helt enkelt, vad vet jag.
 
Är det fler en jag som har märkt hur mycket tid man har över till annat nu när man inte längre har några läxor att göra? Det skulle vara kul att veta hur många timmar man har lagt ner på läxor utanför skolan under detta läsåret. En hel del skulle jag gissa på! Tidigare idag frågade jag mig själv "Jaha vad ska jag nu hitta på?". Så fort jag hade tid över innan tänkte jag nästan alltid "Jaha vilket skolarbete ska jag göra först?" Åh helt underbart eller hur! Men det gäller att ändå hålla sig någorlunda sysselsatt så att man inte blir allt för rastlös för usch...det tycker jag inte om att vara. Nu får ni fortsätta eran söndagkväll så ska jag göra detsamma! Puss och kram<3
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0