Riktiga små läckerheter....

 
 
 
Egenodlade tomater som fått mogna i solen, jag skulle vilja säga att det slår alla slags tomater flera gånger om! Igår fick jag ihop en hel skål med dessa små röda underbart goda tomater från vår tomatplanta i trädgården och nästan varje gång jag går förbi den där skålen slinker en och annan ner! Visste ni att tomaten faktiskt är en potatisväxt? Det visste inte jag i alla fall och lite förvånad blev jag när jag fick veta. Men det jag visste är att den är rik på nyttiga antioxidanter, vitaminer och även lite mineraler vilket gör den till en bra grönsak! Med andra ord är tomater väldigt mycket bättre än vanlig grönsallad och gurka som inte innehåller mycket i näringsvärde. När man pratar om ordet nyttigt tycker jag att man kan tolka det på olika sätt. Innan hade jag en liten annan uppfattning om vad som var nyttigt, men idag ser jag nyttiga livsmedel som de som innehåller mycket med bra och viktiga näringsämnen och inte de livsmedel med lägst kaloriinnehåll som kroppen i vissa fall kan klara sig utan!
 
Om några minuter ska jag ta bussen in till stan för att träffa min sjukgymnast och senare i eftermiddag ser jag fram emot att få umgås med Filippa som har varit i Spanien i en vecka! De har utlovat regn idag, men här hemma skiner solen och vi får hoppas att det förblir så tycker jag!
 
Var rädda om er! Puss och kram <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0