Jag fick en briljant idé....

Vet ni vad jag har gjort idag? Jo eget jordnötssmör! Igår köpte nämligen mamma ett kilo jordnötter när vi var och handlade då det var väldigt bra pris. När jag sedan på kvällen hällde upp en skål till mig själv tyckte jag inte att de var så goda, kanske därför påsen var så pass billig, men idag kom jag alltså på den briljanta idén att göra jordnötssmör av dem istället! Då behöver jag inte sitta och äta upp nästan hela påsen med de mindre goda nötterna innan vi kan köpa en annan med goda, bra va! Jag har aldrig gjorts nötsmör innan, men det var verkligen ingen konst. Det var faktiskt väldigt enkelt, det blev dessutom väldigt gott och kommer absolut att göras om!
 
När jag tänker efter köper man väldigt mycket som man faktiskt kan göra alldeles själv! T.ex jordnötssmör, musli, kryddblandningar, grillolja/marinader, såser, potatissallad, bröd och kakor. Och då har jag inte ens nämt den stora frysdisken med alla färdigrätter! Självklart är det inget fel med att köpa dessa varor, det gör vi här hemma också, men det blir ofta godare om man lagar det själv, hyfsat från grunden, tycker jag. Sen har man inte alltid den tiden eller lusten att stå i köket för den delen heller, så det är ju ändå väldigt bra med alla dessa matvaror som man kan köpa i affären!
 
Nu ska jag.... nej jag vet inte vad jag ska göra faktiskt hehe, men sådana kvällar älskar jag verkligen ibland! Någon Helsingborgsfestival blir det inte idag heller, men imorgon har jag bestämt mig för att åka dit och väder och vind ska inte få stoppa mig! Okej snöar det kanske jag stannar hemma, men det är väl inte så troligt! Man ska aldrig säga aldrig dock, men skulle det snöa lovar jag att jag ska ha på mig pyamas och morgontofflor första dagen i skolan!
 
Ha nu en fin kväll! Puss och kram <3
 
 
Den här bilden får mig att le varje gång! Gud så fina vi är haha!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0