Ännu ett recept...

Då det har trillat in en och annan önskning av receptet på mitt mellanmål jag gjorde igår så tänkte jag att jag ska lägga upp det också! Detta var ett recept som jag hittade på en annan blogg!
 
 
 
Ingredienser kakan:

* 1 ägg
* 1/2-1 mosad banan (Smaka av hur mycket du vill ha, för en sötare smak kan du ha i honung!)
* 3/4 dl rivna morötter (Jag tror jag hade något mer, det är nog inte så exakt)
* 1-2tsk kanel
* 1 krm torkad ingefära (Jag tog knappt ett helt mått då det är rätt starkt, men det är en smaksak!)
* 1 krm vaniljpulver/vaniljsocker
* 1 krm bakpulver
 
(Om man vill ha en mer grötig variant tror jag inte lite havregryn i hade varit fel! Kanske att man måste ha i lite vatten/mjölk då också dock)
 
Ingredienser toppingen:
 
* Kvarg/turkisk yoghurt (Jag hade inte det hemma så det fick bli fil för min del)
* Mosad banan (Ta hur mycket du vill ha)
* Vaniljpulver/vaniljsocker
* Eventuellt någon annan topping som nötter, rivna morötter, honung etc.
 
Gör såhär:

1. Rör ihop allt till kakan i en djup microsäker skål. Smaka av, man kan vilja ha lite olika mycket av kryddorna och sötningen (bananen).

2. Sätt in på högsta effekt i micron i ca 2-3 min, eller tills kakan stelnat helt.

3. Rör ihop en klick kvarg/turkisk yoghurt med mosad banan och vaniljpulver.

4. Ta ut kakan och lägg upp på ett fat. Bre över kvarg/yoghurtröran och toppa med vad du vill ha!

 

Sådär, nu kan ni också göra er ett smarrigt mellanmål! Nu ska jag ta och göra mig lite mat och efter det tar jag bussen till fina Filippa då vi ska se på bio ikväll! Mysigt värre!

Ha det så bra! Puss och kram <3

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0