Nyttigare variant på chips

 
Hej hopp! I förrgår testade jag att göra något jag aldrig gjort förut, nämligen grönkålschips! Tro det eller ej men det blev faktiskt supergott!!! :) Väldigt enkelt och mycket nyttigare än vanliga chips! Grönkål är förresten ett riktigt superlivsmedel! Det innehåller mängder med A-, E- och C-vitamin och är en suverän bakteriedödare och antioxidant!
 
Så självklart måste jag dela med mig av detta enkla recept! :)
 
Börja med att sätta ugnen på 180°, kleta därefter ut olivolja på en plåt där du sedan lägger lagom stora grönkålsblad. Sedan häller du på lite mer olja och strör över lite flingsalt. In i ugnen i ca 10-15min och rör om rätt ofta.
Sen är det bara att njuta! :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0