Något att ha i åtanke

 
Godmorgon världen!
 
Igår var jag alltså och såg Hobbit på bio och jag tyckte att den var mycket bra! Jag var lite skeptisk när det gäller speltiden då den nästan är tre timmar lång, men långtråkig blev den inte och de timmarna svischade förbi i en väldig fart!
Så filmen får 4 av 5 stjärnor från mig! :)
Nu är det bara att vänta på del 2, men visst är det bra att ha något att se fram emot!
 
När jag satt i bilen på vägen hem var det en sak som slog mig. Hur mycket kostar det egentligen att göra sådana här filmer? Jag har suttit och kollat lite på internet imorse och filmerna som ligger i toppen av de dyraste har gått på runt 300 miljoner dollar att göra!!! Detta är lite skrämmande när man tänker på den stora fattigdom och svält vi har i världen! Jag skrev ett inlägg för ganska så länge sen om hur kritiskt läget är för många i vår värld (det inlägget hittar ni HÄR ) och för de människorna hade 300 miljoner dollar förändrat deras liv radikalt!
 
Nu sitter jag inte här och menar att man inte ska gå på bio, men man kan i alla fall ha detta i åtanke. Om man nu är villig att betala 120kr för att gå och se en film på bio är det väl inte mer än rätt att man också då och då skänker en liten slant till hjälporganisationer runt om i världen?
 
Nog om detta, jag hoppas att vi alla får en riktigt bra fredag idag! Jag ser att solen tittar fram så jag tänker se till att gå ut och få i mig lite D-vitamin! Varför inte göra det du med? :)
 
Puss&Kram
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0