Godmorgon!


                                                                                                                            (Bild från google)
 
Godmorgon på er!
 
Kläderna är på, håret uppsatt och naglarna målade! Gud vad jag känner att jag har redan har hunnit med mycket den här dagen och då har den knappt börjat! Det kan ju bara vara positivt eller hur?
 
Jag har ett förhör på kemiska beräkningar på torsdag och satt igår och räknade på hur mycket koldioxid ett flygplan på 350 passagerare släpper ut under en flygtur på 8h. Kan ni gissa hur mycket det var? En vän till mig fick gissa och trodde på ca 3kg koldioxid. Hm... jag kan säga att hon hade väldigt fel! Det släpper nämligen ut, håll i er nu, ca 248 000kg! Jag visste att det var mycket, men inte så mycket som 248 ton!!
 
Ja detta var väl en ganska så onödig information egentligen, men ändå rätt så intressant om ni frågar mig. Klimatförändringarna är något som berör oss alla vare sig man vill det eller inte. Vi måste alla tänka på miljön och vara rädda om jorden vi lever på!
 
Nej nu måste jag fara iväg till skolan! Ha en bra dag, var rädda om er! =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0