11 januari 2013

 
Hej hopp!
 
Min fredagskväll kunde inte ha börjat bättre då vi mumsade på räkor med tillbehör här hemma! Det är inget man ska äta när man är riktigt hungrig för det tar sin lilla tid när man sitter där och skalar och skalar haha. Det är faktiskt väldigt bra då man äter i lugn och ro och inte kastar i sig maten och visst är väl ändå skalandet med allt var det innebär charmen med det hela? :)
Just det här med att äta i lugn och ro och verkligen tugga ordentligt är ju faktiskt väldigt viktigt! Visste ni att man inte känner mättnad förrän efter en sisodär 20 min. Så om man kastar i sig maten på 5-10 min känner man kanske inte om det blir för mycket och plötsligt efter någon minut slår den till. Ni vet den där tunga mättnaden, då det känns som att magen ska spricka och man lockas av att gå till toaletten och sticka fingrarna i halsen.
Usch.. det där sista gjorde mig lite äcklad. Jag tror faktiskt aldrig att jag skulle klara av att göra det, kräkas på det sättet alltså. Jag har faktiskt lite glömt hur det känns att kräkas då jag inte har gjort det på säkert tre år. Hm.. det kanske inte var det bästa att skriva när de varnar för influensan som härjar. Nu kommer jag säkert åka dit på grund av att jag yttrade mig om min brist på kräkande ;)
Nej men herregud nu tänker jag definitivt lämna detta inte så trevliga ämne!
 
Under kvällen har jag suttit bänkad framför Gladiatorerna samtidigt som halva min uppmärksamhet gick till att börja och avsluta en svenska och en engelska uppgift. Att vara med i Gadiatorerna tror jag hade varit grymt kul! Det verkar dock riktigt tufft, men vad vore livet utan lite utmaningar? ;)
 
Nu ska jag hitta någon bra film som jag kan lägga mig i sängen och titta på! Imorgon får jag sova ut och det mina vänner, det tycker jag låter väldigt skönt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0