Repeat after me: I am free

Morsning, alla pigga och glada?
 
Det är en ny dag med nya möjligheter och jag har till viss del ingen aning om vad som kommer att hända! Visst är väl det lite spännande eller hur? Oftast händer det i och försäg ingenting speciellt utan dagarna ser rätt likadana ut, men man kan aldrig veta säkert!
 
Igår var jag som sagt på BUP och förhoppningsvis så var det för sista gången jag satte min fot i den byggnaden. Katarina min behandlare ska nämligen börja jobba nere i Lund istället. Vi kommer fortfarande ha kontakt via Multifamily och på telefon, men tanken är alltså att jag nu är klar med BUP i Hbg. Självklart vill jag ända ha lite koll på mina värden osv och vi hade tänkt lösa det så pass smidigt att jag kikar in hos skolsyster och kollar det lite då och då.
 
Idag känner jag mig som en helt annan människa! Jag är mycket gladare och mer positivt inställd till livet! Livet är en gåva och något vi ska ta till vara på! Jag känner mig friskare än någonsin förr och jag blir så väldigt glad när jag får kommentarer från min omgivning att jag även ser friskare ut! Jag tränar en del, men min inställning till träningen är annorlunda. Idag tränar jag för ett vettigare syfte, jag får inte panikångest om jag inte tränar och kan prioritera annat före min träning. Träningen blir dessutom så väldigt mycket roligare när jag inte känner att det blir ett måste!
 
Det där monstret som jag har nämt en hel del innan hör av sig allt mer sällan vilket är så väldigt skönt! Jag skulle inte våga säga att han/hon/den/det har tagit sitt pick & pack och åkt till månen, men kanske till andra sidan jordklotet! Jag vågar alltså inte påstå att jag är till 100% frisk, men en sisodär 98% kanske! Just nu mår jag i alla fall prima och vi får hoppas att det fortsätter så!
 
Igår lämnade jag BUP med ett stort leende på läpparna och med värden som det inte fanns något att klaga på! Jag kan nu stolt berätta att jag har gått upp exakt 10kg sen den dagen då jag tog tag i mitt liv och bestämde mig för att bli frisk! (ca 4 månader sen) Yes nu väger jag 54kg och de sista 2,6 kilona har jag fått på bara 15 dagar! Men nu får jag träna, bygga muskler och leva mitt liv som jag vill så vikten spelar verkligen ingen som helst roll längre, så länge den inte är för låg såklart!
 
Nej dags att sätta fart mot nya äventyr! Idag kommer jag inte hem förrän strax innan klockan åtta då jag ska testa på, ett förhoppningvis roligt, pass på gymmet efter skolan!
Ha det fint! Puss och kram <3
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0