PIZZA!!!!!

Ja det var pizza jag gjorde igår! Vadå har hon aldrig gjort pizza förut tänker ni säkert nu. Klart har jag gjort det kan jag då tala om, men den jag gjorde igår var inte vilken pizza som helst! Nej det var faktiskt en knäckebrödspizza! Jag vet att det inte låter särskilt gott, men det var helt makalöst fantastiskt gott faktiskt! Knäckebrödet fick en sådär perfekt konsistens, inte för hårt och inte för mjukt, och det bästa var att jag kunde välja själv precis vad jag ville ha på! Åh det var så gott så att jag inte ens kan beskriva hur gott det var, ni får helt enkelt testa själva! För det lovar ni väl att ni gör? 
 
Men hur kom jag då på denna lite underliga idé att göra pizza av knäckebröd? Jo det var nämligen såhär att jag bad mamma köpa mer knäckebröd då det vi har nästan är slut. Då snackar vi om wasas rektangulära knäckebröd som finns i massa olika sorter. Saken är den att vi också har sådana runda stora knäckebröd, som är sisodär 30cm i diameter kanske, och mamma sa att det måste vara uppätet innan hon tänker köpa mer av det andra. Det andra som är väldigt mycket godare om ni frågar mig! Så det var alltså när jag satt och funderade på hur jag skulle kunna göra mig av med det stora och "mindre goda" knäckebrödet så fort som möjligt (jag erkänner att tanken på att slänga lite i smyg dök upp) som jag fick min idé! Att göra pizza! Här får ni receptet!
 
Ingredienser:

* En bit runt knäckebröd. Hur stor bit beror på hur hungrig du är.
(Jag tog en halv men hade lätt kunnat äta mer då det var så himlans gott!)
 
* Lite olja och chilisås (sådan tomatsås i glasflaska ni vet)
 
* Topping, här låter ni era smaklökar bestämma!
(Jag hade lök, stekt bacon, stekt zucchini, skinka, salami, ost och pizzakrydda såklart!)
 
Gör såhär:
 
Häll på olja och chilisås som ni sedan sprider ut på hela knäckebrödet. Efter det tar ni på vad ni nu ska ha på er pizza och sätter däerfter in den i ugnen och låter den vara där tills den ser färdig ut! Jag hade min ugn på 200° varmluftsugn men kommer nog ta något lägre temperatur nästa gång. Men det får man testa sig fram då alla ugnar är olika! Sedan är det bara att sätta er och njuta!
 
Ja denna pizza kommer jag göra igen kan jag lova! Jag tyckte till och med att den var godare än den traditionella köpepizzan! Så nu är det bara att sticka och köpa runda knäckebröd om ni inte redan har det hemma och därefter gå på jakt i kylskåpet för att se vad det har att erbjuda!
 
Ha en bra dag! Puss och kram <3
 
 
 
Hann äta en hel del innan jag kom på att jag ju var tvungen att knäppa kort! ;)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0