Dags att åka till skolan....

Ja då var äntligen dagen kommen. Dagen vi alla så länge har väntat på. Dagen som...nej vem försöker jag lura?? Idag är det den 19 augusti, ni som heter Magnus och Måns har namnsdag (grattis till alla er) och jag och många andra ungdomar börjar skolan igen. Okej jag erkänner att det inte bara känns hemskt, men jag har inte heller direkt längtat efter att den här dagen ska komma. Nej ytterligare någon veckas sommarlov hade jag inte tackat nej till. Men nu är det som det är, lärarna väntar på oss med de där förfärliga läxhögarna, väckarklockorna ska hädanefter mer ofta än sällan ställas på ringning, hjärnor ska efter några veckors vila börja användas igen, tunga väskor ska bäras och axlar ska bli ömma. Att jag dessutom ska inleda mitt andra år på gymnasiet, vilket alla säger är det absolut jobbigaste, förhöjer inte det hela, men nu ska vi inte vara negativa! Nej det finns faktiskt en massa bra saker med att börja skolan också! Vi kommer lära oss en himla massa och bli smartare under året som går. Vi kommer få träffa alla klasskompisar igen och spendera en hel del tid med dem framöver. Vi kommer få en gratis måltid varje dag och framförallt så kommer helgen återigen att bli helig! Ja det är positivt tänkande som gäller gott folk! Så ta nu och klistra på det där leendet på läpparna och se till att göra detta läseåret till ett riktigt bra sådant! 
 
 
Ha en riktigt bra dag! Puss och kram <3
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0