Tillsammans är vi starka!

 
Äntligen måndagen den 22 april, som jag har längtat! Idag ska nämligen familjen fara ner till Lund för en heldag med Multifamily! Multi är detta projekt där flera familjer som drabbats av anorexi träffas och får en slags gemensam behandling skulle man väl kunna säga. Det sträcker sig över ett år och man träffas totalt tio gånger. Idag blir det redan den femte gången vi träffas, men sedan kommer träffarna successivt att glesas ut tills den sista som är någongång i april nästa år. Det är som sagt för hela familjen så det är inte bara vi anorektiker som träffas utan även föräldrar och syskon! Under dagen gör man lite olika saker som självklart har med behandling av sjukdomen att göra. Jag ser fram emot att se vad behandlarna har planerat för oss idag, men mest längtar jag efter att få träffa de andra tjejerna med sina familjer! Jag är så glad att jag träffat dessa tjejer, som precis som jag fightas med sjukdomen. Tjejer som verkligen förstår hur jag har det och som kan hjälpa mig att sätta ord på de känslor och tankar som snurrar runt där inne i huvudet. Redan efter den där första dagen i Lund kändes det som att jag hade känt dessa tjejer väldigt länge och känslan av att inte känna sig så väldigt ensam längre var otroligt skön! Att ha någon att dela denna svåra resan med är guld värt! Vi stöttar och peppar varandra när det känns jobbigt och glädjs tillsammans åt våra framgångar. Vi är alla fast beslutna att ta oss ifrån denna hemska sjukdom och tillsammans kommer vi att klara det! För tillsammans är vi starka! <3
 
Ha nu en riktigt bra måndag allihopa! Ta hand om er!
 
Puss&Kram <3


Kommentarer
Felicia

Finis! Du har helt rätt!nu gör vi detta, blir friska tillsammans! (Du är en underbar person!) kramar!

Svar: Så himla roligt det var att träffa er idag! Ja nu får det bli ett slut på denna sjukdom! Du är underbar!! Kram <3
SannaCeciliaNyberg

2013-04-22 @ 18:29:44
URL: http://thisway.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0