Hemma från skolan

Hej!
Ja som rubriken säger har jag precis kommit hem från skolan och sitter nu här i mina myskläder. Det är något av det bästa jag vet, att få komma hem och hoppa i mysbyxorna och en stor oversize tröja! När jag är hemma har jag faktiskt nästan aldrig jeans på mig ;)
Dagen idag har varit bra! Måndagar är min kortaste dag, slutar 12.20, vilket är skönt då man får en rätt lugn start på veckan. :)
Jag läser just nu Naturvetenskap första året. En helt rätt linje för mig, har inte ångrat mig en sekund! Anledningen till valet av natur är för att jag vill gå en bred linje som öppnar många dörrar, då jag inte har den blekaste aning om vad jag vill bli när jag blir stor. Dessutom får jag läsa ämnen som jag verkligen tycker är intressanta och roliga!
Jag tycker det är mycket skönt att ha börjat på gymnasiet. Jag var faktiskt inte ett dugg nervös inför det, utan bara förväntansfull. En av de största skillnaderna från högstadiet är att man går i en klass där man är mer lik alla andra. I min nuvarande klass, som förresten är toppen, känner jag en annan samhörighet då vi alla har valt att gå natur och därför är ambitiösa och intresserade av samma ämnen!
 
Dagens första lektion var kemi Jag har haft turen att få en helt fantastisk kemilärare vilket gör lektionerna väldigt rogivande! Han är väldigt rolig och lär ut på ett mycket bra sätt!
Därefter var det matte, även det ett ämne jag trivs med och sist men inte minst franska.
En helt okej dag alltså om du frågar mig! ;)
 
Nu ska jag ta mig en skön promenad med familjens hund, innan jag senare i eftermiddag ska ta mig till stallet.
 
Ha det bra så länge!
 
                                          
                                           
 
                                             Älskar myskläder! ;)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0