Glasögon

Hej hoppas att alla har haft en bra dag!
 
Ni kanske undrar över rubriken? Jo idag har jag tagit tag i det här med att jag inte ser särskilt bra och varit på synundersökning! Jag har sett sämre än normalt så länge jag kan minnas men aldrig behövt åtgärda det. Jag har anpassat mig efter min synkapacitet helt enkelt och därför aldrig haft behov av några glasögon.
Nu när skolan började efter sommaren kände jag dock att det var dags att göra något åt saken, då jag fick väldigt svårt att se framme på tavlan osv. Under håltimmen idag passade jag däför på att göra en undersökning. Det är en av de stora fördelarna med att gå skolan i stan! :)
Nu ligger det fyra potentiella glasögon framför mig och jag vet inte hur jag ska kunna välja! Ju mer jag funderar ju osäkrare blir jag!
Man fick nämligen ta hem några galsögon för att kunna visa och rådfråga de där hemma, så det är precis vad jag kommer att göra ikväll! Jag gissar på att jag kommer hinna ändra mig många gånger om och att min syster kommer bli riktigt trött på mig! ;)
Jag kommer inte behöva använda mina glasögon hela tiden dock, utan endast när jag behöver dem. När jag var liten tyckte jag att tanken på glasögon var fruktansvärd, men idag ser jag inget större problem med det. Jag kan till och med tycka att det är riktigt snyggt! Visst ser man dessutom smartare ut? ;)
 
Resten av skoldagen har varit bra! Jag har haft veckans längsta matte-lektion (90min), fysik och idrott.
På idrotten testsprang vi den såkallade "slingan", ett elljusspår på 2,6km. Alltså var det en helt okej lektion om du frågar mig! ;) Nästa vecka ska vi springa den på tid och utifrån tiden få ett betyg. Idag tog jag det väldigt lugnt då jag planerar att springa en runda ikväll. :)
 
När jag hade kommit hem och tagit mig något att äta for jag en snabbis till stallet. Min lille ponny fick en vilodag idag, men jag passade på att mysa med honom samt borsta av all sommarpäls som han fäller!
 
Kvällen kommer bjuda på en del skolarbete hm.., därför är det skönt att bryta upp en timme med en löprunda! Annars orkar man inte jobba effektivt tycker jag! Tänkte även hinna med att göra ett inlägg om dagens outfit om jag hinner! :)
 
Nej nu ska jag ner och äta, ni får ha det så bra så länge!
 
                             
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0