Good morning!

God morgon onsdag! :)
 
Idag är det den 24 oktober, FN-dagen! På vår svenskalektion idag kommer det en jättegammal kvinna som överlevde förintelsen och ska berätta sin historia! Det är fruktansvärt när man tänker på vad de stackars människorna fick utstå under kriget i de där förintelselägren. Usch.... jag tror att föredraget kommer att väcka en del känslor och tankar. Jag är säker på att det kommer vara väl värt att lyssna på i alla fall! Jag tror att det är viktigt att vi blir påminda av hur männsikan en gång har behandlat sina likar! Detta med lika värde blir så mycket tydligare då tror jag. Idag är det fortfarande många folkslag som lever under förtryck, inte så som det var under andra världskriget som tur är, men det blir ändå inte behandlade rätt! Detta tycker jag är riktigt illa, vi är alla människor, har känslor och tankar! Det är ingen skillnad om man har en annan sexuelläggning, en annan religion eller en annan bakgrund! Vi ska alla bli lika behandlade och respekterade tycker jag!
 
Nej nu måste jag packa det sista och rusa till bussen! Ha en bra FN-dag allesammans! =)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0