Godmorgon!

Sitter och hör hur flickan intill ligger och snusar så sött! Själv är jag som sagt inte den mogontröttaste personen hehe, men jag ska vara snäll och låta henne sova ett tag till ;) Igår var det super mysigt! Film, morötter, gurka, chips, dipp och toppen tjejer till sällskap gjorde verkligen min kväll!
 
Nu har jag äntligen fixat över bilderna från förra helgen! Här har ni ett litet smakprov! ;)
 
 

Nu när jag ligger här slog det mig hur bra vi har det! Vi har mat så att det räcker och blir över samtidigt som många svälter! Visste ni att 3 MILJARDER människor lever på mindre än 15kr/dag! ;o Vi kan öppna kranen och få friskt rent vatten medans 1 miljard människor har brist på det. 5000 barn dör dessutom pga, orent vatten varje dag! Vi har riktiga hus med el och värme samtidigt som 1 miljard männsikor inte har något hem och i vissa länder har mindre än 5% av befolkningen tillgång till elektricitet! Vi behöver inte vara rädda för att vi ska sprängas i luften, tillskillnad från många som måste leva med den oron varje dag! Usch... jag blir så ledsen när jag tänker på sådant här! Jag blir dessutom så arg när jag tänker på det att vi faktiskt slänger en massa mat och slösar på vatten och energi varje dag!
Vi är alla människor, vi lever alla på samma planet och ändå finns dessa otroliga skillnader. Jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att leva med alla de dåliga förutsättningar jag skrivit upp!
Nej hädanefter tänker jag verkligen börja tänka till! Istället för att bli irriterad när maten, som serveras, inte är så god, när strömmen den går, när varm vattnet tar slut eller när det är kallt i huset så ska jag tänka; Jag får i alla fall äta mig mätt! Det finns faktiskt dem som aldrig har tillgång el! Jag står och duschar i drickbart vatten samtidigt som folk dör eftersom att de inte har något vatten över huvud taget! Jag har i alla fall ett hus att bo i och varma kläder att sätta på mig tillskillnad från många andra!
Jag tänker helt enkelt börja att uppskatta allt jag har, det man till vardags annars ser som en självklarhet!
Varför inte göra det du också?
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0