President, Nej tack!

Jag gissar på att de flesta vid det här laget vet, då det har skrivits om det tidningar och pratats om det på nyheterna under, ja jag vet inte hur lång tid, att USA har haft presidentval. I natt blev det alltså klart att USA får behålla sin Obama i fyra år till!
Jag kan inte påstå att jag är något vidare insatt i det hela, men har faktiskt lyssnat till Obamas tal (under en engelska lektion) och tyckte inte att det lät så dumt! Jag tror och hoppas att USA har valt rätt och att Obama håller det han lovat.
Har ni förresten tänkt på det att alla (tror jag i.a.f) som varit presidenter har avgått som gråhåriga? Var de inte gråhåriga innan, så blev de det under sin period som chef i det vita huset. Det sägs ju att man får grått hår av bl.a. stress. Hm... jag tror jag kan tänka mig hur det är att vara president och det är inget jag skulle kunna tänka mig att vara. Jag hade nog inte klarat av att ha den pressen och arbetsbördan på mina axlar.
Så det är tur att det finns de som vill anta sig utmaningen och riskera att få grått hår på köpet! ;)
 
Ser ni skillnaden?
 
I alla fall, grattis till Obama och alla som röstade på honom! Nu ska jag krypa ner i sängen, godnatt! =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0