What should I do?


 
Åh, jag har världens problem för tillfället! Fast de som inte har något hem, arbete eller mat hade nog klassat det som ett väldigt litet problem, men för mig är det stort! Jag hade nämligen imorse slutligen bestämt mig för att vara hemma med min mamma och syster nu på nyår då festen som var planerad skulle äga rum mitt ute i ingenstans samt att jag faktiskt inte kände mig välkommen dit. Jag tyckte därför att en riktigt mysig familjekväll med lyxig trerätters, sällskapsspel och annat skoj verkade mer lockande. Idag när jag satt och fikade med mina vänner i stan blev vi bjudna till en annan kille som har bestämt sig för att ha nyårsfesten hos sig istället. Denna killen bor kanske 2-2,5 km från mig och hans fester brukar bli mycket roliga. Självklart är denna nya fest väldigt lockande, men samtidigt så har mamma anpassat sin kväll och köpt fin mat till oss tre och så vill jag inte svika min syster. Jag tror inte att jag kommer kunna njuta av festen om jag vet att min syster är helt ensam därhemma med endast mamma som sällskap på nyårsafton. :/ Visst hade hon säkert kunnat hänga med, men både hon och jag tror inte att hon kommer ha jätteroligt då det inte är folket som hon brukar umgås med. Dessutom har jag inte köpt något att ha på mig då det har varit så osäkert med allting!
Så nu vet ni hur läget ligger till. Tänk om den perfekta lösningen bara hade kunnat landa mitt framför näsan på mig! Lösningen som gör så att alla får en riktigt lyckad nyårsafton! Hoppas kan man alltid och sålänge får jag helt enkelt fundera vidare!
 
Min eftermiddag har förresten varit mycket mysig! Solen ville inte titta fram, men vi klarade oss ifrån regn! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0