Jag är fast och träningssugen...

Sista kvällen innan lovet, ja vad ska man säga? Min kropp har precis vant sig vid att kunna sova länge på morgnarna och jag har den senaste veckan utan svårigheter kunnat sova till åtta! (Inte så sent kanske, men då jag vaknade vid sex i början av lovet ser jag det som framsteg!) Men precis när jag vant mig är det självklart dags att börja ställa klockan och gå upp tidigt igen! Imorgon börjar jag trots allt inte förrän 09.50 då vi den här terminen har gjort småändringar i schemat och fått en sovmorgon på tisdagar! Det betyder att jag kan bussen två timmar senare om jag från busshållsplatsen springer till mattelektionen, vilket jag helt klart föredrar framför att ta en buss tidigare och vänta en timme i skolan!
 
Så ikväll kan jag vara uppe lite längre och titta på One Tree Hill! Det tog några avsnitt innan jag fastnade för serien, men nu är jag riktigt ordentligt fast kan jag lova! Jag vet inte hur många avsnitt det blev igårkväll. Efter varje avsnitt sa jag till mig själv "efter detta avsnitt går jag och lägger mig". Det slutade med att jag sa det rätt många gånger och jag fick till slut ge mig när jag var så trött att jag knappt kunde hålla ögonen öppna! Det första jag gjorde när jag vakande var dock att göra frukost (såklart) och sätta på ett nytt avsnitt haha!
 
Okej till något helt annat! Under lovet som gått har jag inte tränat så mycket som jag trodde att jag skulle. Jag har inte känt för att träna och/eller inte orkat ta mig till gymmet och har struntat i det helt enkelt. Mitt träningssug har inte varit på topp och därför har jag skippat en och annan träning vilket har varit riktigt skönt! Jag tror jag behövde det för nu har jag fått massa ny energi och är riktigt riktigt träningssugen! Nu när jag har tränat på friskis i lite mer än fyra månader har jag kunnat testa mig fram och hittat övningar och träningsformer som passar mig. Jag gillar att variera min träning samt köra på de övningar som jag känner tar riktigt bra! Jag tänker nu detta året börja strukturera min träning lite mer. Planera hur och vad jag ska träna vilka dagar (självklart med vilodagar inkluderat), lägga upp passen någorlunda i förväg och hålla koll på vikter och så vidare för att kunna utvecklas. Självklart kommer jag lyssna på kroppen först och främst! Känns det inte som en bra dag att träna axlar på även fast det är var jag planerat kommer jag självklart att träna något annat och känner jag mig trött och inte alls träningssugen kommer jag hoppa att träna. För kom ihåg att träning ska vara kul och träningen ger mest när man har ork och vilja! Åh jag är så taggad och tror att detta kommer bli ett grymt träningsår! Beställde dessutom för några dagar sedan hem träningskläder från Better Bodies! Längtar så tills de kommer! Är jag löjlig som tycker det känns roligare att träna i snygga träningskläder? ;)
 
Nej nu ska jag måla klart mina naglar! Ha en bra kväll allihopa! Puss och kram <3
 



 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0