Dagens tips...

Godmorgon älskade fredag!

Jag tänkte inleda denna fantastiska morgon med ett grymt tips till alla er! Stretcha! Det finns säkert många duktiga själar där ute som är jätteduktiga på just det, men det finns säkerligen de som precis som jag är ganska så dålig på att sträcka ut mina muskler! Som jag tidigare skrivit är därför pass bra för mig så där ingår stretching, men när jag är själv ska jag vara ärlig och säga att det är något jag dessvärre aldrig tar mig tid till. Men nu får det bli ändring med det för vet ni vad? Förutom alla bra fördelar där finns med stretching, t.ex. förebyggande av skador, en smidigare kropp osv, så blir man starkare! Jag läste igår om en studie som gjorts där man kunde konstatera att personer som stretchade efter styrketräning faktiskt blev hela 31% starkare! Det ni! Så om ni som mig är dåliga på att stretcha kanske ni ska bättra er på det? Vi kan ju göra det tillsammans! 

Annars vaknade jag idag och min lilla sträckning kändes väldigt mycket bättre jämfört med igårkväll! Tack för det säger jag bara! Men jag ska vara en duktig flicka idag och hålla mig lugn och inte anstränga mig bara för det börjar kännas mycket bättre. Jag brukar vara väldigt bra på det nämligen vilket brukar resultera i att det tar en väldig tid för vad det nu kan vara att bli helt bra. Nej så en lugn fredag väntar mig så kanske jag drar iväg till gymmet imorgon och kör lite armar/överkropp. 

Nu får ni ha en superdag! Ta hand om er!
Puss och kram!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0