Tillbaka i sadeln...

För någon timme sedan satte jag mig i sadeln igen för första gången på nästan ett helt år! Vilken underbar känsla! För ett tag sedan slog det mig att det var väldigt länge sedan jag red och att det faktiskt skulle vara rätt roligt att sätta sig på hästryggen igen. Ni som har följt mig eller känt mig ett tag vet att jag länge var en riktig hästtjej och att stallet var en del av vardagen. Jag valde dock att lägga ridningen åt sidan i våras, dels för att jag inte fick träna på grund av anorexin och även för att jag börjat tröttna på sporten.
 
Men idag hade jag alltså bestämt mig för att slänga på mig ridkläderna och ge mig av till stallet och det fick mig att vakna med ett lyckorus i hela kroppen! Självklart var det min älskade favoritponny Simba jag red på och trots att det nästan var ett år sedan sist kändes det som att det var igår jag senast satt där uppe på hans rygg! Jag och Louise tog tillsammans en mysig tur i skogen och hästarna var pigga och glada! När vi for fram i galopp sida vid sida strålade hela mitt ansikte av ett stort leende!
 
Efter idag känner jag ändå att jag gjort rätt val när det gäller ridningen. Det tar väldigt mycket tid och det finns så mycket annat som jag vill hinna med. Men jag tyckte att det var ruskigt kul och jag kommer definitivt att ta mig till stallet med jämna mellanrum för en mysig tur i skogen!
 
 
En dag för rätt länge sedan med min älskade Simba!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0