Pasta!!!

Pasta var det jag gjorde såklart! Det var en hel evighet sedan jag sist plockade fram min pastamaskin! Hade nästan glömt bort att jag hade en så det var verkligen på tiden att jag dammade av den! 

Jag har varit hemma och tagit det lugnt hela dagen då jag känt mig rätt seg och lite småförkyld och när Sanna är hemma och inte har något att göra (och när hon struntar i läxorna) hamnar hon i köket där hon stortrivs! Därav valet att göra egen pasta till kvällsmat!

Lite läxor har jag trots allt fått gjort under dagen, två sköna promenader har jag även tagit mig och köket har jag som sagt återkommit till mer än en gång! 

Här kommer lite bilder på mitt pastabakande! 







Sådär, en god gravadlaxpasta! Lite extra god då man vet att man gjort pastan själv! 

Nu ska jag och Linnea kolla film och till det ska vi mumsa i oss efterrätten som jag bakade tidigare idag! En god äppelpaj med kanel och kardemumma! Jag kan avslöja att smeten var utsökt! 

Ha en skön kväll! Puss och kram <3





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0