Våga utmana dig själv!

 

Hej där!
 
Brukar du alltid beställa samma pizza, köra på samma fyllning i bakpotatisen och bara äta sådant som du vet att du tycker om?
 
Brukar du, när du handlar, bara testa kläder som har de färger och de modeller som du vet att du vanligtvis passar i?
 
Brukar du alltid springa samma runda eller köra samma gamla övningar på gymmet?
 
Brukar du nöja dig med att sätta gränsen vid sådant du vet att du klarar av?
 
Brukar du alltid köra på det trygga och säkra, aldrig ta några risker eller utmana dig själv?
 
Detta är något jag tycker att vi alla bör fundera på! Du kanske känner igen dig på någon av punkterna eller kanske inte på någon alls, men håller du inte med om att livet blir ganska så enformigt och aningen trist om man inte vågar satsa, vågar göra sådant man inte brukar? Jag tror faktiskt att alla kan bli bättre på att utmana sig själv, att töja på gränserna lite grann. Visst är det så att det inte alltid blir till det bättre, men oftast tror jag faktiskt att det blir det! Och om det nu olyckligtvis skulle vara så att du t.ex. prövar en ny fyllning i potatisen som inte alls passade i smaken så har du i alla fall testat! Se det inte som något negativt, du har vågat ta ett steg längre och har antagligen blivit lite klokare på vägen! Det tycker jag är bättre än att man alltid kör på samma gamla vanliga visa och då t.ex. inte får upptäcka nya smakupplevelser eller uppleva och lära sig nya saker om sig själv!
 
Så nu vill jag uppmana er alla att vara modiga, våga ta det där lilla extra steget och utmana dig själv!
 
Jag hoppas att ni får en riktigt fin dag! 
 
Puss&Kram =)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0