Spanien del 1

Spanien, ett riktigt härligt land om ni frågar mig! Det var där jag och Felica spenderade den senaste veckan tillsammans! Vi två hade för några månader aldrig träffats, men hon har nu på kort tid blivit en av mina allra bästa vänner! Vi är väldigt lika på ett bra sätt vilket gör att vi fungerar riktigt bra tillsammans!

 
Vi bodde i Felicias och hennes familjs hus och där spenderade vi en hel del tid. Balkongen var vår absoluta favoritplats där vi satt och njöt av maten vi hade lagat i köket, spelade spel, skrattade och pratade om allt man kan tänka sig! Det var ett super mysigt hus och det bästa var att vi hade det helt för oss själva!
 
 
Ungefär tjugo meter från huset låg poolen där vi badade en hel del! Som mysigast var det att bada på kvällen när det började bli mörkt och vattnet hade blivit riktigt varmt av solen som lyst på det hela dagen lång!
 
 
Självklart tog vi oss också ner till havet för att svalka oss! Några dagar var det jättehöga och kraftiga vågor och vi kände oss som sju år igen. Jag har aldrig varit med om så höga vågor och herre Jesus vad roligt det var!
 
Och på tal om Jesus.... På stranden fanns där folk som gjorde otroligt fina sandskulpturer och Jesus var faktiskt en av dem!
 
 
 
Det var en liten bit att gå till stranden, men det gjorde oss ingenting då vi fick följa den vackra strandpromenaden en bit!
 
 
Vi var väldigt ekonomiska måste jag säga och åt faktiskt bara ute tre gånger då vi åt lunch på en jättefin restaurang intill stranden. Vi lagade den mesta maten och vi överträffades oss själva flera gånger skulle jag vilja säga! Vi åt riktigt bra där nere båda två och så mycket nötter som vi åt har jag nog aldrig tidigare ätit på en vecka, vilket säger mycket ska ni veta! Första dagen gick vi nästan direkt till affären och var där inne i över en timme! Det var mycket mat som fick följa med oss hem då vi skulle fylla på kylskåp och skafferi!
 
 
Något vi också var väldigt duktiga på var att dricka! Vattnet gick verkligen åt som bara den. Vi räkande ut att vi drack mer än 43 liter på lite mindre än sju dagar vilket blir lite mer än tre liter vatten var per dag. Vi är nog rätt mycket starkare i våra armar nu skulle jag vilja påstå efter att ha gått och burit på de stora vattendunkarna! 
 
 
 
Kika in imorgon så får ni läsa mer om vår vecka i Spanien! Ha en fin dag! Adiós!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0