Svamp!

Hej hopp! :)
 
Jag är precis hemkommen från svampskogen och som bilden visar var det en lyckad svampplockning! ;) Jag är en riktig naturmänniska, så att gå runt i skogen och leta svamp tycker jag är ett mycket bra sätt att fördriva tiden på en söndageftermiddag! Vi hittade faktiskt ett nytt svampställe idag! Det var i..... nej tro inte att jag kommer att avslöja det! ;) Sina svampställen ska man helt klart hålla för sig själv tycker jag.
 
 
 
 
 
           
 
Jag hade egentligen planer på att åka till Väla idag, (ett stort shoppingcentrum) men ingen av alla jag hört med kunde hänga med. Att gå och shoppa själv, nja det kändes inge kul ;) Men jag tror att det var meningen att Väla blev inställt för jag har istället fått vara ute i solen som faktiskt har tittat fram en hel del idag! Man måste passa på att samla på sig D-vitamin när man får chansen! Väla står trots allt kvar, så det får bli någon dag framöver istället :)
 
Vad har jag annars hunnit med idag? En hel del faktiskt! Jag är en morgonmänniska, uppe med tuppen haha. Så idag var jag uppe strax innan klockan åtta faktiskt ;) Jag älskar att ha lätt att gå upp på morgonen, man får så mycket mer tid att hinna göra saker på!
 
Så förmiddagen spenderades i stallet. Jag och Simba tog och red ner till ridhuset i byn (det tar en sisodär 20-25min att rida dit) och fick ridit ett ordentligt pass!
 
Efter lunch träffade jag en av mina äldsta och bästa vänner ett tag. Detta är faktiskt första året vi inte går i samma klass. Vi har alltså gått i samma klass från förskolan till nian! Nu på gymnasiet blev det samhälle för henne och natur för mig, men vi går trots allt på samma skola! Vi hade en liten fotostund i det fina vädret. Det var dock mest hon som fotograferade mig, men något foto lyckades jag ändå få henne att fastna på! ;) Så framöver kommer det kanske någon bild på mig med lite bättre kvalité en mina mobil-bilder haha! ;)
 
                
 
 
Sen var det alltså dags att åka upp till skogen för att leta efter läckerheterna!
 
Under kvällen ska jag avnjuta en fantastisk middag, gissa vad den kommer att innehålla? ;) Efter det blir det väl lite skolarbete och så tänker jag ta en mysig promenad med vår hund!
 
Hoppas ni får ett fint avslut på denna helg! =)
 

 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0