Sanna Cecilia Nyberg

                                                                               
Ja, vem är egentligen Sanna Cecilia Nyberg? Jag tror jag tar och börjar från början!    
Den 14 februari 1996 föddes lilla jag och min ännu mindre tvillingsyster Linnea. Vi föddes i Sundsvall och vart ligger nu det? Jo Sundsvall ligger i medelpad, alltså en bit upp i vårt avlånga land. Jag har dock inga minnen från att ha bott där då jag flyttade med min familj ner till underbara skåne redan när jag var ett år gammal.
 
Idag bor jag med min familj i en liten by ute på landet och här trivs jag superbra! Jag är en naturmänniska så att bo i en storstad är inget för mig! Vi bor inte helt utanför civilisationen då det är inte mer än en mil till staden Ängelholm och vi har bra med bussförbindelser ;)
Med mig bor min mamma Karin, min tvillingsyster Linnea, min 7år gamla lillasyster Matilda samt vår hund Charlie! Min pappa gick bort när jag var 9år gammal. Det var en mycket tuff tid, det går inte att förneka. Men man lär sig att ta sig igenom de svåraste av livets motgångar också. Han var en fantastisk pappa och finns kvar i våra tankar och hjärtan! <3
 
Just nu läser jag som sagt natur på gymnasiet i stan. Jag har alltid tyckt om skolan, jag har lätt för att lära, vilket jag är oerhört tacksam över!
Jag skulle beskriva mig som glad, snäll, optimistisk, ärlig och ambitiös. Jag är även rätt kreativ. Ett ställe där jag tycker om att skapa är i köket! Jag tycker det är jättekul att laga mat, även om det inte alltid blir som man tänkt sig alla gånger. ;)
Men omänsklig är jag inte, visst har jag också en del mindre bra sidor! Mitt tålamod är inte alltid det bästa och jag har ibland väldigt svårt att ta det lugnt. Jag gillar att ha saker att göra hela tiden, vilket ibland kan bli lite för mycket. Man måste även ta sig tid till vila!
 
Jag är en hästtjej vilket ni kanske redan har listat ut? ;) Jag har en ponny och han tar självklart upp en stor del av mitt liv! Mer om honom och mitt hästliv en annan gång!
En annan sak som ger mig så otroligt mycket är att få vara ute och springa. Det är något av det bästa jag vet! Att springa fram på en tyst skogsväg, känna hjärtat slå i bröstet och blodet pumpa i benmusklerna. Få tid för mig själv, och bara låta tankar och idéer flöda. Det kan låta lite fjantigt jag vet, men jag tror att många känner igen sig! Mer om detta blir det säkert en annan gång.
 
Jag tycker mycket om att umgås med vänner och familj, men jag tycker även det är viktigt att få kvalitetstid med sig själv! Jag är inte den typen som hittar på saker varje helg, nej jag tycker det är supermysigt att bara vara hemma med familjen, äta god mat och mysa framför en film! Men som sagt så tycker jag självklart om att umgås med mina vänner också, de är väldigt viktiga för mig! Man behöver sina vänner! För att kunna orka med vardagen, ha någon att prata med, få känna vänskap och framför allt att få ge vänskap. Så sina vänner tycker jag att man ska hålla hårt i!
 
Nu har ni fått veta lite mer om mig och har kanske börjat skapa er en lite bättre bild av tjejen bakom all text!
 
Var rädda om er och godnatt! =)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0