Plugg

Hejsan svejan!
 
Ja ni kan säkert utifrån rubriken gissa vad jag håller på med för tillfället. Just det, pluggar.
Imorgon ska jag ha mitt första riktiga prov! Det är ett begrepp-prov i kemi hu... Ska alltså kunna veta vad en massa roliga ord som t.ex. aggregationsform, heterogen blandning och exciterad betyder. Dessa  och många fler ska jag alltså kunna förklara betydelsen för, dessutom ska jag kunna förklara några stycken nyanserat.
Jag har haft en bra lärare i kemi innan så jag kan grunderna rätt bra så förhoppningsvis kommer det inte bli några större problem. Men ni vet när man sitter där och faktiskt ska göra det på riktigt, hur lätt är det inte då att man glömmer precis allt? Nej nu ska jag sluta oroa mig och fokusera på att få in alla de jäkla orden i skallen! ;)
 
Som jag förstod hittade jag självklart ytterligare ett par glasögon idag på synsam så inte har jag beställt några glasögon än. ;) Kände dock att jag fick ont i huvudet när jag hade de på mig där. Jag fick därför ta med mig de och ett par andra glasögon hem för att ha på mig dem en längre tid och se om huvudvärken kommer tillbaka osv. Jag vill ju inte köpa ett par glasögon och sedan märka att jag får ont i huvudet när jag har dem på mig! Har haft på mig ett par ett tag nu och känner än så länge inte av något vilket känns väldigt skönt! :)
 
Jag har nu på eftermiddagen varit i stallet och ridit i skogen på min lille prins och gissa vad som stod på menyn när jag kom hem? TACOS!! :D Mums, min lillasyster hade fått välja mat, åh vad jag tyckte att hon hade gjort ett bra val! ;)
 
Nej nu ska jag återgå till mitt pluggande, har även engelskaglosor att plugga in och mattetal att göra!
 
Ha en fortsatt trevlig kväll!
 
                                              
              Ett par av glasögonen! Har inte riktigt vant mig vid att se mig själv med glasögon på än! ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0