Glädje, lättnad, stolthet

Vilken dag! Jag har fått känna allt från glädje till lättnad till stolthet och sedan återigen glädje! Jag måste självklart börja med att berätta att min urduktiga lillasyster faktiskt vann idag! När startskottet gick var jag riktigt nervös och de få minutrarna vi stod där och väntade vid mål kändes väldigt långa! Men efter vad som känts som en evighet fick vi se vår lilla plutt till syster springa, så snabbt som benen bar henne, först in i mål! Gissa om jag kände mig stolt som storasyster då! Nöjd och belåten fick Matilda sedan stå högst upp på prispallen och ta emot sina priser. Vi avslutade därefter det hela med att festa på varsin glass. För min del blev det mjukglass vilket jag tycker slår allt i glassväg, så himla gott och dessutom ännu godare utan den jäkla ångesten! :)
 
Innan kalvinknatet var vi som sagt på BUP och vi åkte därifrån med riktigt glada miner! Vågen visade nämligen på plus 9 hg! Men det som gjorde mig mest glad och fick mig att känna lättnad och hopp, var att mina värden också hade förbättrats sedan sist! Min puls var idag 61 (50 sist), blodtrycket var 110/55 och tempen 36,9. Jag känner dock rätt tydligt av en förkylning i kroppen vilket kan ha en liten påverkan på värdena, men det har ändå definitivt skett en förbättring sen förra gången!
 
En annan sak som har varit helt fantastisk idag, vilket jag tror att ni kan hålla med mig om, är vädret! Hur härligt som helst! Jag har kunnat gå ute i endast linne utan att frysa, det har doftat helt underbart av alla träden som blommar så vackert och allt börjar bli sådär grönt och fint igen! Min och min väns lunch i stan var super mysig och självklart satte vi oss ute i värmen och åt!  
 
Jag hoppas att det är fler som har haft en bra start på denna vecka och att jag vaknar imorgon utan att känna av förkylningen som ligger och lurar.
Puss och kram <3
 
 
 
 
 
Bilder från min dag!


Kommentarer
Tove

Vad du är duktig Sanna! Jag blir så himlans imponerad när jag läser det du har skrivit. Nu är jag också motiverad. Inget kan stoppa mig! Kram finis<3

2013-05-06 @ 22:56:53
URL: http://tovetankar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0