Ett konkret mål....

 
Idag har svetten runnit och huden har blivit aningen röd. Att vara ute i solen utan minst 30 i solskyddsfaktor funkar inte för mig dagar som denna! Hos BUP visade vågen på +8hg vilket gjorde mig både lättad och glad. Dock så hade mina andra värden sjunkit en del igen då det visade sig att en förkylning i kroppen påverkar dem en del. Men då vikten pekade uppåt så går det absolut åt rätt håll! Jag fick idag även reda på att när jag väger 50kg så kommer Katarina (min sjuksköterska/behandlare) överväga att låta mig få börja träna så smått!!! Det hela beror självklart på hur resten av värdena ser ut, men viktmässigt är det en okej vikt att träna i. Jag saknar att få träna något fruktansvärt! Det har jag självklart gjort hela tiden, men det är ändå annorlunda nu. Innan ville jag träna för att jag kände mig tvungen och fick smått panikångest när jag inte gjorde det, men idag känner jag inte alls på samma sätt längre. Idag vill jag träna för att jag vill och inte för att jag måste, ser ni skillnaden? Nu när det är så fint väder och då min kropp innehåller mer energi än vad den är vann vid blir saknaden dessutom ännu större. Men nu när jag har fått ett lite mer konkret mål att jobba mot känns det lite bättre och det fattas ju faktiskt inte mer än 2,7kg innan jag är uppe i de där 50!! Sen måste självklart vikten öka ännu mer, men det bekymmrar mig inte ett dugg längre! Om jag får vara frisk och fri från anorexin, om jag får träna och må bra, så spelar det ingen större roll vad jag väger! Så länge jag inte väger för lite förstås!!!!
 
 


Kommentarer
Tove

Vad duktig du är Sanna! Så roligt att du är nära träningen nu. Jag håller med om att kroppen längtar efter träningen på ett annat sätt nu. Den känner sig starkare och också lugnare. Hoppas dina värden ger med sig snart, förkylningar vill vi inte ha.
Jag och min familj ska också resa snart, till spanien. Resan är bokad i juni och jag längtar! Hoppas verkligen jag har gått upp mer tills dess :)

Stor kram<3

2013-05-18 @ 11:47:26
URL: http://www.tovetankar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0