Lång dag på scenen

Hej på er!
 
När jag kom hem vid halv fem var jag ganska så seg efter en lång dag på scenen! Men replikerna börjar nu sätta sig hos alla och det sista genrepet kändes faktiskt riktigt bra! Vi inledde dagen med ett besök hos frisörerna på vår skola och det var jätteroligt att sitta och bli friserad och sminkad av dem! Man kände sig lite präktig där i stolen ;) Efter ca 90 min, ett trettiotal klämmor, en massa smink och det känns som flera liter med hårspray så var jag plötsligt ovandlad till Rodrigo! Det blev en helt annan känsla att spela när alla hade sina rätta kläder och var sminkade till nästan oigenkännlighet!
 
Imorgon har vi vårt sista genrep innan föreställningarna på onsdag, men den börjar inte förrän halv fyra så det blir vanliga lektioner för oss under dagen.
 
Nu ska jag snart ta kväll, kanske göra lite skolarbete, läsa lite i min bok och kolla på tv. Hm.. mitt rum skulle faktiskt även behöva städas, men får se om jag orkar ta tag i det ;)
 
Något jag inte ser fram emot är den dusch jag helt klart måste ta senare. Jag har verkligen aldrig haft såhär mycket medel av olika slag i mitt hår och jag tror inte att det kommer vara det lättaste att få bort! Det får nog bli mer än en omgång med schampo och balsam!
 
Bild på en del av vår skolas fina salong!

Före omvandlingen!
 
Efter omvandlingen!
 
 
 
I vissa av mina scener har jag även mustasch, men den kom inte med på bilderna ;)

 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0