Tack för detta läseåret....

Idag är det dagen med ett stort D, dagen som vi alla så innerligt har väntat på! Idag får vi äntligen sommarlov! Jag uttrycker inte min glädje för att retas med alla där ute som inte får sommarlov idag, eller jo kanske lite, men framförallt för att det ska bli så riktigt jävla skönt rent ut sagt!
 
Detta läseåret har haft sina jobbiga och roliga stunder. Jag kommer fortfarande ihåg den där första skoldagen i augusti förra året. Jag kan inte påstå att jag var så väldigt nervös, jag var nog mest förväntansfull. Jag var väldigt nyfiken på min nya skola och nya lärare, men framförallt på min nya klass! Det dröjde inte länge förrän jag insåg att jag inte kunde ha bett om bättre klasskamrater! Man kan verkligen umgås med alla och det bästa är att vi alla är lika på så sätt att vi är ambitiösa och strävar efter samma sak. Sen är vi alla olika som personer vilket jag tycker är väldigt bra och var och en har haft sin egen viktiga roll i klass Na1b. Ingen har varit bättre än någon annan och vi har alla hjälpts åt!
 
Trots att läxhögen ibland har känts som ett läxberg och då man har suttit och räknat matte varje dag så har jag inte för en sekund ångrat mitt val av linje. Jag har trivts väldigt bra på natur och har insett att detta är helt rätt linje för mig! Just för tillfället vill jag ha sommarlov mer än något annat! Jag vill träffa kompisar, sola, bada, vara ute på äventyr och inte tänka på något som har med skolan att göra, men samtidigt känner jag att det ändå ska bli lite kul att om elva veckor komma tillbaka till skolan. Jag tror faktiskt att nästa läseår kommer bli ännu lite bättre då vi har fått välja en inriktning samt individuella val som passar oss själva. Dessutom ska det bli kul att träffa klassen igen! Jag vet dock inte om det kommer bli exakt samma klass ännu, men då jag tycker att alla naturare i min årskurs verkar vara ett härligt gäng så är jag inte orolig! 
 
Nu måste jag ta mig till bussen då det inte är en rolig dag att missa den på! Senare ska jag inleda sommarlovet med att äta lunch i stan med några fina vänner i klassen, därefter jobba någon timme och ikväll stolt titta på min lillasysters vårsoaré! Full rulle med andra ord! Ha nu en superbra dag och var rädda om er! Puss och kram<3
 
Härliga klass! (Dock är tyvärr inte alla med på bilden)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0