Hungern är den bästa kryddan....

I believe I can fly!
 
Min dag kan bara beskrivas med ett ord, nämligen underbar! Jag insåg idag att vi bor i ett fantastiskt vackert land. Utsikterna vi fick se var verkligen makalöst fina och man behöver då inte åka långt för att få uppleva helt underbar natur. För mig som är en riktigt naturmänniska var denna dag väldigt uppskattad! Vi började vår vandring i Torekov med hamnen i Kattvik som slutdestination. Under färden gick vi mestadels längs med kusten men även fick vi promenerat lite i skogen. Vi balanserade fram på stenar, tog oss ner för branta slutningar och klättrade uppåt så att det brann i vaderna. Då lärarna halkade efter följde vi elever de stigar vi såg och det resulterade till att vi kom upp på högre höjder än det var tänkt. Rätt så svettiga efter att ha gått uppåt i vad som kändes som en evighet möttes vi av en häpnadsväckande utsikt, vilket gjorde hela vägen upp så värt det om ni frågar mig! Väl framme i hamnen kan jag med rätt stor säkerhet säga att vi alla var ganska så trötta! Några personer gjorde mig väldigt imponerad då det hoppade i och badade, men det flesta som jag höll sig torra uppe på land och njöt av solen. Vädret har vi definitivt inte kunnat klaga på och jag som korkat nog inte smörjde in mig har blivit lite väl röd på några ställen.
 
I bussen på vägen hem kände jag hur otroligt hungrig jag var. Det var länge sedan jag kände den typ av hunger, då kroppen nästan skriker efter mat, och det gjorde mig faktiskt riktigt glad! Innan kunde jag har sprungit i över en mil och ändå inte vara hungrig, så att jag nu kan känna att jag är hungrigare när jag gjort av med mer energi ser jag som ett bra friskhetstecken! Det gör det lättare att veta hur mycket som jag måste stoppa i mig. För det kommer bli nästa stora utmaning, att kunna träna samtidigt som värden och vikt fortsätter att vara bra. Jag måste hitta balansen i intag och uttag helt enkel och att känna när kroppen har för lite respektive tillräckligt med energi är en bra början för att hitta den här balansen tror jag!
 
När vi kom tillbaka till stan vid halv fem gick jag raka vägen till närmsta kiosk och köpte mig en glass och när jag ungefär en timme senare kom hem ställde jag mig direkt och slängde snabbt ihop en köttfärssås som smakade himmelskt ska ni veta! Men de säger ju att hungern är den bästa kryddan eller hur? Jag åt tills jag var så mätt så att jag inte fick ner en endaste tugga till. Jag trodde då att jag inte skulle kunna äta något på många timmar, men nu då den värsta mättnaden har lagt sig tror jag inte att jag kommer ha den minsta svårigeht med att äta ett rejält kvällsmål senare!
 
Nu planerar jag att bara sitta rakt upp och ner resten av kvällen och inte göra någonting överhuvudtaget! Det blir en tidig kväll och jag tror att jag kommer sova riktigt gott i natt!
 
 
Vi träffade på en flock med kossor också!
 
En av de fantastiska utsikterna!
 
Denna klättringen var väldigt brant men dock inte den jobbigaste!
 
Skönt att sitta ner och vila benen i solen!
 
 
 


Kommentarer
Tove

Gud vilken underbar dag Sanna! Jag blir så sugen på att vandra och klättra jag också. Det är något vi får göra alla fyra i sommar!

Stor kram<3

Svar:
SannaCeciliaNyberg

2013-06-03 @ 21:39:19
URL: http://tovetankar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0