Banan och jordnötsmuffins

 
Ja det var muffins jag bakade igår och då jag verkligen älskar jordnötter och vi hade några bananer som började bli lite för bruna för min smak så fick det bli banan och jornötsmuffins! Men håller ni inte med om att just kombinationen banan-jordnötter är rätt svårslagen? Dessa muffinsen tror jag kommer bli perfekta att äta som mellanmål, efter träning eller bara när man är sådär småsugen på något! När jag gjorde dem hade jag ett recept som bas som jag sedan ändrade om litegrann och ja resultatet ser ni ju på bilden ovan. Om ni vill ha receptet så får ni det här och vill ni inte ha det så får ni det ändå!
 
 
Ingredienser ca 6-8st:
 
* Två mogna bananer (destå brunare, destå mer smak)
* en klick jordnötssmör (smaka dig fram)
* 1dl havregryn
* 2dl valfritt mjöl (Jag hade lite olika sorter, bl.a sojamjöl som är rikt på protein)
* 2tsk bakpulver
* 1,5dl mjölk
* 1msk flytande margarin
* 1 ägg
* lite salt
 
Toppa med jornötter om du vill.
 
Gör såhär:
 
Sätt ugnen på 225 grader (200 om du kör varmluft) och ställ fram muffinsformar på en plåt. Mosa därefter bananerna och blanda sedan i resten av ingredienserna. Klicka efter det ut smeten i formarna, dock inte ända upp till kanten då de växer i ugnen, toppa de med jornötter om du känner för det och grädda de sedan i den nedre delen av ugnen i ca 20min!
 
Svårare än så var det inte! Ha en bra dag! Puss och kram <3
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0