År 2013

Make peace with your past so it won't screw up the future
 
 
Hej på er!
 
Ja då har vi lämnat år 2012 bakom oss och år 2013 har tagit sin början! År 2012 har för mig varit ett år med både ljusa och mörka stunder, men jag tror att man måste mötas av lite motgångar då och då för att kunna mogna som person och verkligen uppskatta det man har och det liv man fått.
Har ni några nyårslöften? Kanske de klassiska som att inte äta godis, träna mer, bli mer hälsosam, sluta bita på naglarna, ta skolan mer på allvar etc? Jag satte mig för ett tag sen och funderade på om jag skulle ha något löfte och i så fall vad.
Jag kom till slut fram till det här:
 
Jag ska försöka att alltid leva i nuet. Ha i bakhuvudet att vi faktsikt endast lever en gång och att man ska ta till vara på det liv man fått! Jag ska därför se till att ta till vara på alla chanser jag får att ha roligt och utvecklas som person! Jag vill inte i slutet av år 2013 sitta och ångra mig över saker som jag hade kunnat göra men inte gjort!
 
Jag ska börja ta bättre hand om mig själv och min kropp! Det är mycket som jag vill uppnå och göra detta år och för att det ska gå så måste jag förändra min syn på vissa saker. Man måste vara rädd om sig själv och sin kropp och lära sig att lyssna kroppens alla signaler. Detta för att kunna göra sådant man älskar och för att få leva ett långt och lyckligt liv!
 
Att hitta mig själv, den person Sanna Cecilia Nyberg verkligen är, och vara helt nöjd med henne är ett av mina stora långsiktiga mål! Det är något jag tror tar väldigt lång tid och visst har jag kommit en bra bit på vägen, men än är jag inte framme vid mitt mål!
 
Jag vill även prioritera mina vänner och min familjen mer! Sina vänner och sin familj är något man behöver ha med sig genom hela sitt liv. Det är dem som stöttar en när man har det svårt och det är också dem man kan dela de ljusa stunderna i livet med!
 
Detta är mina främsta löften, eller snarare mål. Jag säger inte att det kommer bli lätt som en plätt, men jag ska verkligen försöka! Och jag tror att om man helhjärtat går in för något man har betsämt sig för att klara så lyckas man! Det gäller bara att man ser sitt mål klart, inte släpper det med blicken och sedan gör sitt bästa för att ta sig dit!
Det kanske går trögt i början, men snälla ge inte upp för det! Det nya året är långt, om en dag inte har varit en sådan där toppenbra dag så följs den alltid av en helt ny dag som du kan göra till en mycket bättre!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0