Spanien del 2

Hej på er! Nu ska ni få veta lite mer om min och Felicias vecka i Spanien...
 
Vi badade och solade varje dag men vi hann med mer än bara det! En kväll bestämde vi oss för att promenera längs hela strandpromenaden i solnedgången och det må jag säga var väldigt vackert! Efter att ha gått i ilte mer än en mil satte vi oss trötta och nöjda på balkongen för att spela kort och äta massa gott!
 
 
 
 
En morgon gick vi på en marknad som bara låg någon gata bort. Där fanns allt från mat, kläder, leksaker, väskor och mycket mycket mer! När vi kom fram till ett marknadsstånd med torkad frukt och nötter var min lycka gjord! En mycket belåten och fattigare Sanna gick sedan därifrån!
 

 
En kväll satte vi oss och åt frozen yoghurt vilket var fräscht, gott och väldigt svalkande!
 
 
Tre av sex kvällar cyklade vi de knappa tio minutrarna in till staden Cabo Roig där vi träffade väldigt mycket trevligt folk! Inte bara svenskar utan även en del engelsmän hade vi roliga pratstunder med!
 
Första kvällen tyckte vi att två-tiden var en bra tid att cykla hem, men efter att ha hängt på Grabbarna Grus tills de stängde och därefter gått ner till en spansk strandfest var vi inte hemma förrän klockan sex då vi trötta la oss och somnade bums!
 
Andra kvällen sa vi att vi skulle komma i säng tidigare än vid föregående utekväll, men då vi råkade stöta på två väldigt hyggliga svenska killar gick tiden i en väldig fart vilket resulterade i att vi inte kom i säng förrän halv sju på morgonen.
 
Tredje kvällen sa vi att det inte var någon idé att säga någon tid då vi skulle sticka hem då det ändå aldrig blev som vi planerat. Denna kväll hängde vi bara på Grabbarna Grus och efter några timmar hade vi hunnit lära känna en hel del nya personer och började även känna av våran sömnbrist. Den kvällen blev därför inte riktigt lika lång som de andra två vilket var bra! Då vi inte ville missa allt för många värdefulla soltimmar gick vi faktiskt upp mellan tio och elva efter alla dessa tre kvällar så vi har en hel del sömn att ta igen!
 
 
Sista kvällen innan vår hemresa var vi på Zenia Boulevard vilket är Alicanteprovinsens största köpcentrum! Där var vi mer än en gång då det tog oss fem minuter att gå dit, men det var sista kvällen som vi shoppade! Jag blev fullkomligt förälskad i en kofta från Pull&Bear som självklart fick följa med mig hem tillsammans med en massa andra fina saker!
 
Klockan 03.40 fick vi sedan ställa klockan på då vi skulle hinna göra oss redo för taxin som skulle hämta och köra oss till flygplatsen. Det var riktigt tråkigt att låsa dörren och veta att vår resa snart skulle vara över. Detta var lätt den bästa resan jag har gjort i mitt sjuttonåriga liv och det är något vi måste göra om!! Jag saknar redan den värmande solen, som i och försäg ibland kunde vara alldeles för varm. Jag saknar att leka bland vågorna i havet och dyka ner i poolen och känna det mjuka vattnet smeka min kropp. Jag saknar den underbara frihetskänslan jag hade där nere och nästan mest av allt saknar jag Felicias sällskap! Man hade alltid någon att prata med (även om hon inte alltid orkade lyssna på allt jag hade att säga haha) och även när vi inte pratade (vilket dock inte hände särskilt ofta) så var man aldrig ensam! Denna resan är verkligen ett minne för livet och den gjorde den här sommaren till en helt perfekt sådan!
 
 
Hejdå Spanien, jag lovar att vi ses igen!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
malin

Det ser så härligt ut! Lyx att åka utomlands två gånger samma sommar :) hoppas allt är bra. Kramar

Svar: Det var det! Allt är bara bra och jag hoppas att detsamma gäller för er! Kram
SannaCeciliaNyberg

2013-08-09 @ 17:38:29
URL: http://mallafoto.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0