The same thing...

 
 
Att komma till insikt och att faktiskt börja kämpa emot det hemska inom mig är något av det svåraste jag någonsin gjort. Varje dag är en kamp, vissa dagar kämpigare än andra, men det är ändå inget i jämförelse med hur svårt och jobbigt det var att faktiskt ta det där steget. Steget som det tog mig väldigt lång tid att samla mod till att ta då jag var rädd. Bara tanken på att börja kämpa emot ångesten och släppa på den där kontrollen jag ansåg att jag hade skrämde mig verkligen ska ni veta!
 
Men det där svåra visade sig även vara det rätta! Det har till och med visat sig vara det bästa jag någonsin har gjort! För vilken skillnad det är på den Sanna som sitter här idag och den Sanna som satt här för några veckor sedan! Jag är medveten om att jag än inte är framme vid mina mål, men jag är på väldigt god väg! Sakta men säkert närmar jag mig målen och tanken på det fyller mig med en sådan otrolig lycka och ännu mera kämparglöd! Tack vare att jag gjorde det som verkade så otroligt svårt, näst intill omöjligt, ser jag nu ett slut på allt det hemska!
 
Därför vill jag nu uppmuntra alla där ute att inte vända ryggen till det som känns jobbigt eller svårt. För ibland är de där svåra sakerna och de rätta & bra sakerna faktiskt samma sak!
 
 


Kommentarer
Tove

Du har så rätt Sanna! Jag blir jättepeppad som vanligt av dina inlägg. Just nu känner jag mig rädd och orolig för att ta steget. Men jag känner att jag har kommit en bit på vägen jag med. Glädjen är tillbaka och jag mår mycket bättre! Ska se till att min kropp gör det också bara!

Kram och vi ses imorgon

Svar: Tro mig, jag förstår precis hur du känner det! Men en dag kommer du att vara redo Tove! Jag tror alldeles säkert att du har kommit en bra bit på vägen och att den dagen då du kommer våga ta det där steget är närmre än vad du tror! Det glädjer mig verkligen att höra att du är gladare och känner dig bättre, jag blir alldeles varm i kroppen ska du veta! Ja vi ses definitivt imorgon! Du må tro att jag har längtat efter att få träffa er igen! Kram <3
SannaCeciliaNyberg

2013-04-21 @ 17:06:33
URL: http://www.tovetankar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0