Livet, något värt att kämpa för!

Make every day count!
 


Jag hade lite glömt bort att livet faktiskt kunde vara såhär! Såhär enkelt och roligt! Visst finns ångesten och allt det där andra fortfarande kvar, vissa stunder mer påtagligt än andra. Men nu när jag har insett att jag inte behöver lyssna på det längre, att det faktiskt finns en annan väg att gå, känns allt så väldigt mycket bättre!
 
Det känns så himla härligt att inte längre på alls samma sätt reflektera över vad och hur mycket som jag stoppar i mig, utan helt enkelt njuta, äta vad jag känner för och inse att det är precis vad min kropp faktiskt behöver! Att inte ständigt gå och ha dessa tankar kring mat och planera inför vad som ska och kan ätas vid nästa måltid är väldigt befriande. Att dessutom inte konstant ha den där rastlösa känslan i kroppen, den som gjort att jag har haft svårt att sitta still längre stunder och bara ta det sådär riktigt lugnt är jätteskönt!
 
Innan var mitt liv väldigt mörkt. Visst fanns där ljuspunkter, tillfällen då jag kunde känna mig glad och lycklig, men mörkret dominerade helt klart. Dock tror jag inte att det var många andra som såg mörkret omkring mig, men jag ville inte att folk skulle se det. Jag ville att de skulle se en glad och positiv Sanna! Det har gjort att jag har hållt så väldigt mycket inom mig, tankar och känslor som nu vill komma ut och bli hörda. Hemma försvann allt som oftast den där positiva tjejen. Hemma orkade jag inte hålla upp de tillfälliga kulisserna och mörkret tog över. Jag tycker väldigt synd om min familj som har fått stått ut med den där hemska Sanna. Sjukdomen tar inte bara energi från den som är direkt drabbad, den tar energi från hela familjen! Det har nog varit en av de tuffaste bitarna, att faktiskt ha sett hur mycket jag har skadat de jag älskar allra mest!
 
Nu är livet så mycket ljusare, mörkret finns där i utkanten men det är helt klart det ljusa som nu dominerar! Jag ser idag livet med nya ögon och även en framtid som jag tror bjuder på en himla massa roliga saker! Innan såg jag ingen framtid, jag såg inget slut på helvetet jag befann mig i. Men det finns ett slut på det och nu äntligen kan jag skymta det! Jag vill förmedla till alla där ute som, precis som jag, olyckligtvis kommit i kontakt med denna hemska sjukdom att det går! Det går att bli frisk, det finns en slut på det hemska! Man måste helt klart kämpa för det, men det är samtidigt så värt det! Livet är en gåva vi alla har fått, en gåva som jag tycker att man ska ta till vara på och njuta av! Så våga ta det där steget för jag lovar dig att livet kommer kännas så mycket enklare och roligare! Ja det kommer kännas bättre, såååå mycket bättre! =)
 
Make every day count!


Kommentarer
Anonym

Du är sjukt stark som kämpar för att ta dig ur det här, det är nog inte många som förstår hur du känner men lycka till och hoppas att du lyckas övervinna mörkret! :)

Svar: Tack så hemskt mycket! :)
SannaCeciliaNyberg

2013-04-09 @ 20:24:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0