lite om viktuppgång vid svält...

 
 
Här kommer rätt så onödig men samtidigt lite rolig fakta som kanske får dig att lyfta lite extra på ögonbrynen!
 
När man har svultit en längre tid kan det faktiskt, trots att man börjar äta bra, vara svårt att gå upp i vikt. Man tycker att man kämpar jättebra och äter mängder med mat, men ändå får man ingen respons från den jäkla vågen! Varför det är såhär tänker jag inte gå djupare in på just nu, men jag tänkte försöka förtydliga hur svårt det faktiskt kan vara.
 
En person som har svultit en längre tid behöver nämligen äta ett av följande alternativ, utöver sin vanliga mat, för att gå upp ett enda kilo i vikt.
 
1,3 kg Aladdin choklad
4 kg Avokado
6,5 kg biff stroganoff
6 pkt blodpudding
1 kg bregott
6 kg chokladmousse
13,8 liter cornflakes
21st dubbla daim
2 stora pkt digestivekex med smör och ost
3,4 kg falukorv
20st hamburgare med bröd
3,7 kg havregryn
2,2 kg honung
2 kg knäckebröd
7 kg keso
1,6 kg ketchup
6 kg kyckling
2,5 kg leverpastej
7 st långfranska
3 kg marmelad
20 liter minimjölk
17 kg morötter
31 st munkar
7 stora påsar non-stop
8 dl olivolja
2 kg ost
14 st små pizzor
120 st plopp
8 kg potatis
5 kg rostbiff
5 kg sorbet
5,3 kg spagetti
12 liter standardmjölk
27 kg tomater
10 kg torsk
34 st wienerbröd
1,9 liter vispgrädde
197 st yoghurtglass
5 kg ägg
12 kg äpplen

En hel del eller vad säger ni? Detta är inga siffror jag har suttit här och hittat på, utan det står i en mycket bra bok jag har i min bokhylla. Mattillåtet heter den och innehåller en himla massa bra saker! Jag kan inte säga hur länge man ska ha varit i svält eller hur lite man ska ha ätit etc, men jag tror att vi alla kan förstå varför det kan ta tid för en rejält undernärd person att gå upp i vikt! Sedan är det dessutom inte bara vikten som ska bli bättre, kroppen har ju tagit stryk på en hel del andra sätt också. Men mer om det en annan gång!
 
Nu får ni ha en fortsatt bra dag!
 
Puss&Kram =)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0